LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA Z9 - CZERWIEC 2018 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: Z.09-01-18.06
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
26-letnia pani Katarzyna Wieczorek od miesiąca jest uczestnikiem zajęć w ośrodku oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W wieku 20 lat zdiagnozowano u niej schizofrenię prostą. Mieszka z ojcem i jego drugą żoną oraz przyrodnią 5-letnią siostrą. Podjętych studiów ekonomicznych nie ukończyła. Utrzymuje się z renty. Choroba spowodowała izolację środowiskową, nie utrzymuje żadnych kontaktów towarzyskich i sąsiedzkich.
W dokumentacji medycznej nie ma informacji o objawach wytwórczych. Pani Katarzyna ma problemy z wyrażaniem własnych emocji, niechętnie mówi o swoich problemach i potrzebach. Często czuje się zagubiona, ma tendencję do wycofywania się i popadania w apatię. Silnie przeżywa krytykę, chce być wzorowa w każdym podejmowanym działaniu. Przy napotkaniu jakichkolwiek trudności reaguje agresją słowną. Jest spowolniała psychoruchowo, mimika bardzo uboga. Spontanicznie nie nawiązuje kontaktów. Nie dba o higienę osobistą, nie zawsze ubiera się adekwatnie do pogody czy okazji. Często spóźnia się na zajęcia. Twierdzi, że w nocy nie może spać i dopiero nad ranem zasypia. Nie potrafi określić swoich celów życiowych. Preferuje pracę indywidualną i niechętnie uczestniczy w zajęciach grupowych. Odczuwa silny lęk w sytuacjach wymagających umiejętności społecznych, w kontakcie w nowopoznanymi osobami czy w załatwianiu spraw w instytucjach użyteczności publicznej takich jak poczta, bank czy kino. Wszystkie codzienne czynności domowe takie jak zakupy, sprzątanie, gotowanie czy pranie wykonuje ojciec lub jego żona. Pani Katarzyna jest osobą sprawną ruchowo. Sama porusza się komunikacją miejską, korzysta z telefonu komórkowego. Potrafi przygotować prosty posiłek. Samodzielnie czyta i pisze. W rozmowie przyznała, że ostatnią książkę przeczytała dwa lata temu, chociaż kiedyś czytała bardzo dużo. Nie przejawia potrzeby rozwoju, dalszej edukacji czy chęci usamodzielnienia się. Nie ma sprecyzowanych zainteresowań, ale lubi słuchać muzyki, oglądać filmy i przeglądać albumy z fotografiami. Ostatnio chętnie uczestniczy w zajęciach z krawiectwa oraz rękodzielniczych. W rozmowie z kierownikiem ośrodka przyznała, że jest zadowolona z możliwości udziału w zajęciach terapeutycznych i rekreacyjnych.
Sporządź wykaz problemów, potrzeb i zasobów (możliwości) pani Katarzyny Wieczorek, a następnie opracuj dla niej pięciodniowy plan zajęć terapeutycznych oraz scenariusz zajęć - wykonanie przytulanki dla przyrodniej siostry pani Katarzyny.
Niezbędne formularze do wypełnienia są zamieszczone w arkuszu egzaminacyjnym.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będą 3 rezultaty:
- wykaz problemów, potrzeb i zasobów/możliwości pani Katarzyny Wieczorek,
- pięciodniowy plan zajęć terapeutycznych dla pani Katarzyny Wieczorek,
- scenariusz zajęć dla pani Katarzyny Wieczorek z szycia ręcznego w oparciu o zamieszczony szablon.
........
........