LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA TKO3 - STYCZEŃ 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: TKO.03-01-23.01-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Na stacji kolejowej „A", której schemat przedstawiono na rysunku nr 1 zaplanowano do wymiany rozjazd nr 7 (Rz S49-1:9-R=300) znajdujący się w torze głównym dodatkowym nr 3. Stacja znajduje się na dwutorowej linii kolejowej.
Plac ładunkowy nr 2
Rysunek 1. Schemat stacji kolejowej „A"
Opis planowanych robót
1. Miejsce montażu nowego rozjazdu - plac ładunkowy nr 1 znajdujący się pomiędzy torami bocznymi nr 5 - 7.
2. Podczas wymiany rozjazdu nr 7 zaplanowano zamknięcie torów stacyjnych nr 5 i 7 wraz z rozjazdami nr 8 i 10 oraz samego wymienianego rozjazdu nr 7 - od ukresu rozjazdu nr 4 do 100 metrów za ukresem rozjazdu nr 7. Pozostała część toru nr 3 wraz z rozjazdami nr 11 i 12, a także żeberko ochronne będące przedłużeniem toru nr 3 będą czynne dla ruchu pojazdów kolejowych.
3. Szerokość międzytorza torów 1 - 3 wynosi 6,0 m, a prędkość maksymalna pociągów na całej stacji „A" nie przekracza 80 km/h.
4. Do składowania materiałów z wymiany bloków wymontowanego rozjazdu oraz usuniętej podsypki tłuczniowej należy wykorzystać plac ładunkowy nr 2 znajdujący się przy torze bocznym nr 7.
5. Nowa podsypka tłuczniowa znajduje się w wagonie samowyładowczym na torze nr 7.
6. Z uwagi na planowaną pracę żurawia EDK 750 należy wyłączyć napięcie w sieci trakcyjnej w torze nr 3. Tory nr 5 i 7 nie są torami zelektryfikowanymi.
7. Do wymiany rozjazdu wykorzystaj sprzęt wykazany w tabeli 1.
Na podstawie treści zadania egzaminacyjnego, wyciągu z Instrukcji sygnalizacji Ie-1 (E-1), wyciągu z Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1 (D-1) sporządź:
- oznaczenie na schemacie stacji numeracji torów i rozjazdów oraz wskazanie rodzajów torów stacyjnych (główne zasadnicze, główne dodatkowe, tory boczne);
- opis technologii wykonywania robót prowadzących do wymiany rozjazdu nr 7 z wykorzystaniem dostępnego sprzętu;
- osygnalizowanie miejsca robót za pomocą tarcz zatrzymania D1;
- kolejność montażu poszczególnych elementów stalowych rozjazdu zwyczajnego prawego.
........
........