LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA Z9 - STYCZEŃ 2025 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: Z.09-01-25.01-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
32-letnia pani Alicja Molska od pół roku jest uczestnikiem zajęć w ośrodku wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W wieku 26 lat zdiagnozowano u niej schizofrenię prostą. Mieszka z matką i jej drugim mężem oraz 12-letnią siostrą. Podjętych studiów polonistycznych nie ukończyła. Utrzymuje się z renty. Choroba spowodowała izolację środowiskową, nie utrzymuje żadnych kontaktów towarzyskich i sąsiedzkich. Pani Alicja nie ma objawów wytwórczych; ma problemy z wyrażaniem własnych emocji, niechętnie mówi
0 swoich problemach i potrzebach. Często czuje się zagubiona, ma tendencję do wycofywania się
1 popadania w apatię. Silnie przeżywa krytykę, chce być wzorowa w każdym podejmowanym działaniu. Przy napotkaniu jakichkolwiek trudności reaguje agresją słowną. Jest spowolniała psychoruchowo, ma ubogą mimikę. Spontanicznie nie nawiązuje kontaktów. Niechętnie uczestniczy w zajęciach grupowych. Nie dba o higienę osobistą, nie zawsze ubiera się adekwatnie do pogody czy okazji. Często spóźnia się na zajęcia. Twierdzi, że w nocy nie może spać i dopiero nad ranem zasypia. Odczuwa silny lęk w sytuacjach wymagających umiejętności społecznych, w kontakcie w nowo poznanymi osobami czy w trakcie załatwiania spraw w instytucjach użyteczności publicznej takich jak poczta czy bank. Wszystkie codzienne czynności domowe takie jak zakupy, sprzątanie, gotowanie czy pranie wykonuje matka lub jej mąż. Pani Alicja jest osobą sprawną ruchowo. Sama porusza się komunikacją miejską, korzysta z telefonu komórkowego. Potrafi przygotować prosty posiłek. W rozmowie przyznała, że ostatnią książkę przeczytała cztery lata temu, chociaż kiedyś czytała bardzo dużo. Nie przejawia potrzeby rozwoju, dalszej edukacji czy chęci usamodzielnienia się. Nie potrafi określić swoich celów życiowych ani zorganizować sobie czasu wolnego. Nie ma sprecyzowanych zainteresowań, ale lubi słuchać muzykę, oglądać filmy i albumy z fotografiami. Ostatnio chętnie uczestniczy w zajęciach krawieckich oraz rękodzielniczych. W rozmowie z kierownikiem ośrodka przyznała, że jest zadowolona z możliwości udziału w zajęciach terapeutycznych i rekreacyjnych.
Sporządź wykaz problemów, potrzeb i zasobów (możliwości) pani Alicji Molskiej, a następnie opracuj dla niej pięciodniowy plan zajęć terapeutycznych oraz 1,5 godzinny scenariusz zajęć - wykonanie ozdoby z filcu w kształcie serca z zawieszką. Serce ma być uszyte ręcznie według wzoru, z wykorzystaniem szablonu, wypełnione watą i zszyte po obwodzie. Oprócz pani Alicji w zajęciach będzie brało udział czworo uczestników; każdy z nich będzie wykonywał swoje serce samodzielnie. Niezbędne formularze do wypełnienia są zamieszczone w arkuszu egzaminacyjnym.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będą 3 rezultaty:
- wykaz problemów, potrzeb i zasobów/możliwości pani Alicji Molskiej,
- pięciodniowy plan zajęć terapeutycznych dla pani Alicji Molskiej,
- scenariusz zajęć dla pani Alicji Molskiej.
........
........