LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA PGF4 - CZERWIEC 2021 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 3
KOD ARKUSZA: PGF.04-03-21.06-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Zaprojektuj i przygotuj do drukowania offsetowego dwustronną, wielobarwną ulotkę (kolorystyka 4+4) formatu A5 w układzie poziomym zgodnie ze szkicami wydawniczymi.
Wykorzystaj do projektu ulotki plik tekstowy teksty.docx oraz bitmapy foto_1.jpg, foto_2.jpg, foto_3.jpg, foto_4.jpg, foto_5.jpg, foto_6.jpg, tlo.jpg, logo.psd umieszczone na pulpicie komputera w skompresowanym folderze PGF.04_materiały_03 zabezpieczonym hasłem 03sg_PGF04
Przygotuj zgodnie z opisem technologicznym bitmapy do wykorzystania w projekcie ulotki. Po przekształceniach zapisz je pod tymi samymi nazwami co pliki źródłowe.
Wykonaj plik PDF (kompozytowy) w standardzie drukarskim zaprojektowanej ulotki z uwzględnieniem spadów, bez elementów dodatkowych.
Wykonaj impozycję ulotki z maksymalną ilością użytków uwzględniając, że będzie ona drukowana na arkuszu formatu B2 metodą odwracania przez margines boczny, a arkusz wprowadzany jest do zespołu drukującego dłuższym bokiem. Na impozycji uwzględnij punktury formatowe, pasery kolorów oraz pasek kontrolny (skalę densytometryczną).
W folderze ulotka_PESEL (PESEL to Twój PESEL) na pulpicie komputera zamieść:
- przygotowane bitmapy (foto_1.jpg, foto_2.jpg, foto_3.jpg, foto_4.jpg, foto_5.jpg, foto_6.jpg, tlo.jpg, logo.psd),
- wersję otwartą z zachowaniem warstw oraz zamkniętą projektu zapisaną pod nazwą ulotka,
- impozycję ulotki jako plik PDF pod nazwą impozycja_ulotka.
Folder o nazwie ulotka_PESEL zapisz na płytę CD, sprawdź poprawność nagrania płyty. Sprawdzoną płytę CD podpisz swoim numerem PESEL.
Opis technologiczny bitmap
- bitmapy foto_1.jpg i foto_2.jpg - skalowane i kadrowane na wymiar 44,25 x 43 mm, orientacja zgodna ze szkicem wydawniczym, bez zniekształceń obrazu, 300 ppi, CMYK;
- bitmapy foto_3.jpg i foto_4.jpg - skalowane i kadrowane na wymiar 44,25 x 38 mm, orientacja zgodna ze szkicem wydawniczym, bez zniekształceń obrazu, 300 ppi, CMYK;
- bitmapa foto_5.jpg - skalowana i kadrowana na wymiar 93,5 x 64 mm, orientacja zgodna ze szkicem wydawniczym, bez zniekształceń obrazu, 300 ppi, CMYK;
- bitmapa foto_6.jpg - skalowana i kadrowana na wymiar 93,5 x 129 mm, orientacja zgodna ze szkicem wydawniczym, bez zniekształceń obrazu, 300 ppi, CMYK;
- bitmapa tlo.jpg - skalowana i kadrowana na wymiar 216 x 154 mm, orientacja zgodna ze szkicem wydawniczym, bez zniekształceń obrazu, 300 ppi, CMYK;
- bitmapa logo.psd - logo (element graficzny) skalowane na szerokość 37 mm (wysokość wynikowa) po wycięciu go z żółtego tła i umieszczeniu na tle przeźroczystym, bez zniekształcania obrazu, 300 ppi, CMYK. Szary element (obręcz) logo powinno mieć zmienioną barwę na zieloną o składowych koloru: C55 M30 Y100 K10.
........
........