LOGOWANIE

KWALIFIKACJA Z9 - STYCZEŃ 2021 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: Z.09-01-21.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

70-letnia pani Jolanta Kłosek od pół roku jest mieszkanką domu pomocy społecznej. Niespełna rok temu po śmierci męża podopieczna przebyła niedokrwienny udar mózgu, którego konsekwencją jest spastyczność prawej ręki i związane z nią trudności z wykonywaniem codziennych czynności. Mowa pani Jolanty jest niewyraźna, gdyż po przebytym udarze pojawiły się problemy z prawidłową artykulacją głosek. Podopieczna przyjmuje leki na miażdżycę i nadciśnienie tętnicze. Występują u niej zaburzenia pamięci polegające na trudnościach z zapamiętywaniem oraz przyswajaniem nowych informacji, dodatkowo ma problemy z podzielnością uwagi.
Pani Jolanta jako absolwentka szkoły muzycznej udzielała dzieciom lekcji gry na pianinie. Choroba spowodowała, że musiała zrezygnować z pracy, która była jej pasją. Wielowymiarowa zmiana sytuacji życiowej wywołała u niej stany depresyjne.
Pani Jolanta stara się panować nad swoimi emocjami, choć czasami bywa smutna i wycofana. Ma problemy z zasypianiem, często budzi się w nocy i słychać wówczas jak płacze.
Lubi przebywać wśród ludzi mimo, że często jest jej przykro, gdy nie rozumieją jej wypowiedzi. Przejawia silny lęk przed samodzielnym nawiązywaniem nowych znajomości, jest nieśmiała i posiada niską samoocenę. Na niepowodzenia reaguje wycofaniem i zamknięciem się w sobie. Niechętnie mówi o swoich problemach i potrzebach. W sytuacjach konfliktowych przyjmuje postawę uległą. Czuje się samotna i tęskni za jedyną córką, która mieszka za granicą i rzadko ją odwiedza.
Przed zachorowaniem podopieczna prowadziła aktywny tryb życia, jeździła na rowerze, dużo spacerowała, gimnastykowała się. W domu pomocy społecznej chętnie uczestniczy w terapii zajęciowej. Systematycznie uczęszcza również na zajęcia ruchowe. Posiłki spożywa samodzielnie, ma niedowagę, wykazuje niechęć do jedzenia i zmniejszone łaknienie. Wymaga pomocy podczas czynności higienicznych i ubierania się. Bardzo lubi słuchać muzyki klasycznej oraz czytać książki i prasę kobiecą. Chętnie gra w gry planszowe i ogląda spektakle teatralne.
Opracuj diagnozę terapeutyczną pani Jolanty Kłosek, harmonogram tygodniowych zajęć dla pani Jolanty Kłosek oraz godzinowy scenariusz zajęć, których celem jest usprawnienie procesów poznawczych i mowy pani Jolanty Kłosek, wykorzystując formularze zamieszczone w arkuszu egzaminacyjnym.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI Z9