LOGOWANIE

KWALIFIKACJA MED13 - STYCZEŃ 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: MED.13-01-22.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

Opis sytuacji Marzeny Piotrowskiej
Do warsztatu terapii zajęciowej od jednego miesiąca uczęszcza 29-letnia Marzena Piotrowska, która została przyjęta na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. U pani Marzeny występują niepełnosprawność intelektualna oraz spektrum autyzmu.
Pani Marzena uczęszczała do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy w zawodzie cukiernik. Po jej ukończeniu nie znalazła zatrudnienia. Mieszka z matką, która wychowywała ją samotnie. Matka jest dla niej wsparciem.
Pani Marzena jest nieufna, wycofana, z trudem nawiązuje kontakt z obcymi osobami, nie utrzymuje kontaktów sąsiedzkich ani rówieśniczych. Jest osobą bardzo wrażliwą. Negatywnie ocenia siebie i swoje możliwości. Nie planuje przyszłości. Występuje u niej zmienność emocjonalna i osłabiona zdolność do kontrolowania własnych zachowań, popada w przygnębienie i apatię.
Jest samodzielna w wykonywaniu podstawowych czynności życia codziennego. Niechętnie wykonuje jakiekolwiek prace domowe. Mama wyręcza ją we wszystkich czynnościach domowych. Pani Marzena jest osobą otyłą i z tego powodu ma problemy z poruszaniem się, szybko się męczy. Unika aktywności fizycznej. Czas wolny najczęściej spędza w domu, oglądając telewizję. Wcześniej w okresie szkolnym lubiła brać udział w zajęciach plastyczno-artystycznych. Chętnie przegląda książki i albumy. Chciałaby nauczyć się tańczyć.
Dokonaj analizy sytuacji Marzeny Piotrowskiej, wyodrębnij wszystkie jej problemy i mocne strony wyszczególnione w opisie, a następnie opracuj ich diagnozę, przy czym każdy problem przypisz wyłącznie do jednego z czterech zakresów.
Opracuj harmonogram treningów umiejętności z zakresu terapii zajęciowej dla Marzeny Piotrowskiej, na 5 kolejnych dni. Wszystkie treningi będą odbywały się w grupie 5-osobowej według poniższego planu.
Do każdego treningu umiejętności zaplanuj w harmonogramie:
- po 2 różne cele szczegółowe (w każdym dniu 1 inny niż w pozostałe dni) dotyczące rozwijania, kształtowania i podtrzymywania zainteresowań i umiejętności Marzeny Piotrowskiej, ściśle związane z rodzajem treningu oraz adekwatne do problemów i mocnych stron uczestniczki;
- konkretne zajęcie/aktywność uczestniczki, dla każdego treningu inne/inną, umożliwiające osiągnięcie zaplanowanych celów, dotyczące rozwijania, kształtowania i podtrzymywania zainteresowań i umiejętności Marzeny Piotrowskiej, adekwatne do jej problemów i mocnych stron oraz rodzaju i czasu trwania treningu:
W harmonogramie jako jedno konkretne zajęcie/aktywność w zakresie treningu rozwijającego zainteresowania uwzględnij malowanie obrazu farbami akrylowymi. Następnie opracuj scenariusz wyżej wymienionych zajęć plastycznych dla Marzeny Piotrowskiej. Ich tematem ma być „Malowanie obrazu farbami akrylowymi na podstawie ilustracji z albumu". W scenariuszu zapisz między innymi co najmniej 5 celów szczegółowych, adekwatnych do problemów i mocnych stron Marzeny Piotrowskiej oraz co najmniej 4 uwagi/zalecenia dotyczące bhp podczas przebiegu zajęć, specyficzne dla planowanych zajęć.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI MED13