LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA TKO3 - STYCZEŃ 2025 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: TKO.03-01-25.01-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Na stacji Rębki przeprowadzono coroczne badanie techniczne toru nr 4. Tor zbudowany jest z szyny 60E1 na podkładach drewnianych, przytwierdzenie typu K. Na podstawie schematu stacji, protokołu z badania technicznego toru oraz wyciągu z Instrukcji sygnalizacji Ie-1 wykonaj dokumentację planowanych robót obejmującą:
- wykaz czynności prowadzących do naprawy nawierzchni,
- wykaz niezbędnych narzędzi i urządzeń,
- zestawienie ilościowe materiałów niezbędnych do wykonania naprawy,
- opis elementów przytwierdzenia typu K szyny 60E1 na podkładzie drewnianym,
- szkic osygnalizowania miejsca robót. Roboty zaplanuj przy zamknięciu toru nr 4.
©40,0
plac rozładunkowy
Schemat stacji
Protokół z badania technicznego toru (fragment)
Tor nr 4 Linia nr 27 Prędkość V = 40 km/h km. 40,100 - 41,900
Stwierdzono usterki:
Na odcinku około 15 m (km 40,350-40,365) stwierdzono poszerzenie w zakresie 25-30 mm i przekroczenie odchyłki dopuszczalnej szerokości toru. Poszerzenie toru jest wynikiem złego stanu przytwierdzenia i działaniem siły poprzecznej na tok zewnętrzny. Wkręty są wygięte, a ich gwinty skorodowane. Pierścienie dwuzwojowe pod wkrętami są luźne i nie sprężynują. Podkładka żebrowa wcięta w podkład na głębokość 10 mm i przesunięta na zewnątrz toru.
Zalecenia:
Wykonać regulację szerokości toru na długości 25 kolejnych podkładów. Naprawę wykonać w jednym toku szynowym, bez zdejmowania szyny, przesuwając podkładki żebrowe w ich pierwotne położenie i kołkując stare otwory w podkładzie. W ramach robót należy również wymienić wkręty i pierścienie sprężyste dwuzwojowe w miejscach demontażu elementów przytwierdzeń.
........
........