LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA TKO3 - CZERWIEC 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: TKO.03-01-23.06-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Zaplanowano ułożenie nawierzchni w torze 1b przedstawionym na rysunku 1.
Na podstawie opisu projektowanych robót, rysunków 1 i 2, wyciągu z Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1 (D-1), tablicy 0506 i 0112 z katalogu KNR-W 2-37 sporządź następujące elementy dokumentacji planowanych robót:
- przedmiar robót dla mechanicznego balastowania toru 1b,
- zestawienie ilościowe niezbędnych materiałów nawierzchniowych,
- zestawienie robót prowadzących do ułożenia nawierzchni w torze 1b,
- zestawienie maszyn i sprzętu niezbędnych do ułożenia nawierzchni w torze 1b.
Uwaga. Przy obliczaniu objętości potrzebnej podsypki nie uwzględniaj pochylenia torowiska oraz objętości podkładów.
Opis projektowanych robót
W torze 1b o długości 90 m należy ułożyć nową nawierzchnię, zgodną ze standardem dla torów klasy 5.3, z szyn S49 o długości 30 m i podkładów drewnianych regenerowanych wysokości 14 cm o rozstawie normalnym. Tor kolejowy należy wybudować metodą bezprzęsłową, bezpośrednio na torowisku (bez subwarstwy podsypki). Balastowanie torów należy wykonać przy użyciu podbijaków mechanicznych z dowozem podsypki tłuczniowej wagonami samowyładowczymi. Materiały nawierzchniowe zostaną dowiezione transportem samochodowym na plac ładunkowy przy torze 1b, a ich rozładunek i wbudowanie w tor należy wykonać dźwigiem samochodowym z wykorzystaniem trawersu. Przed ułożeniem nawierzchni kolejowej podłoże należy wyrównać za pomocą spycharki.
I i-,
PLAC ŁADUNKOWY
HALA 1
Rysunek 1. Schemat układu torowego w zakładzie przemysłowym
Rysunek 2. Przekrój poprzeczny nawierzchni i podtorza toru 1b
Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych ld-1 (D-1) (Wyciąg)
Standardy konstrukcyjne nawiechrzni
Standardy konstrukcyjne nawiechrzni dla torów klasy 5_Tablica 6
KNR-W 2-37 Budowa i remont nawierzchni torowych, tor o prześwicie normalnym 1435 mm Mechaniczne balastowanie torów przy użyciu podbijaków mechanicznych
Wyszczególnienie robót:
1. Dowóz podsypki wagonami samowyładowczymi ze stacji przyobiektowej do miejsca wyładunku na odległość 1 km.
2. Wyładowanie podsypki w układ torowy w miejscu planowanej zabudowy.
3. Oczyszczenie wyładowanych wagonów oraz przejazd powrotny wagonów na tory postojowe.
4. Przygotowanie toru do podbijania z niezbędnym przerzutem ręcznym podsypki w klatki podkładów.
5. Podnoszenie toru przy użyciu nasuwarki hydraulicznej.
6. Podbicie toru podbijakami mechanicznymi warstwami grubości do 0,08 m.
7. Obsypanie podkładów i ręczne oprofilowanie toru.
Nakłady na 100 m3 podsypki zagęszczonej_Tablica 0506 (fragment)
Strona 3 z 8 KNR-W 2-37 Budowa i remont nawierzchni torowych, tor o prześwicie normalnym 1435 mm Materiały nawierzchniowe dla toru stykowego z przytwierdzeniem klasycznym
na podkładach drewnianych
Nakład na 1 km toru Tablica 0112
........
........