LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA TWO8 - CZERWIEC 2025 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: TWO.08-01-25.06-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Egzamin składa się z dwóch części. Część I odbywa się na wylosowanym stanowisku i polega na opracowaniu planu podróży po morskich wodach wewnętrznych. Część II odbędzie się na wskazanej łodzi motorowej i polega na wykonywaniu manewrów tą łodzią.
Na załączonej mapie nawigacyjnej - Załącznik 1 wykreśl kolejne pozycje ruty statku płynącego z pozycji P1 na Kanale Leopold, poprzez śluzę Vendamme, terminal kontenerowy Wasshold na Zatokę MARSDIEP. Do wykreślenia ruty statku zastosuj informacje zawarte w opisie trasy rejsu i wykonaj następujące zadania:
• nanieś na mapę pozycję P3 o współrzędnych 4 = 51°20,7'N i A= 003°12,5'E,
• wyznacz dalszą rutę od pozycji P3 zgodnie z Opisem trasy rejsu,
• każdą pozycję opisz czasem i logiem,
• określ i zapisz kursy rzeczywiste (KR) wyznaczonej ruty,
• uzupełnij Plan podróży - tabela 1.
Plan podróży tabela 1 powinien zawierać:
• namiar i odległość z pozycji P3 do magazynów w Waag ,
• długość drogi morskiej od pozycji P1 do pozycji P9,
• czas podróży z pozycji P1 do P9 uwzględniający śluzowanie i przeładunek kontenerów. UWAGA:
Pamiętaj, aby mapę nawigacyjną podpisać swoim numerem PESEL. Opis trasy rejsu
Statek rusza w drogę z pozycji P1 o godz. 0630 wskazanie logu 00,0. Po osiągnięciu pozycji P2 zmienia kurs na śluzę Vendamme i po jej przepłynięciu płynie do pozycji P3 o współrzędnych 4 = 51°20,7'N i A = 003°12,5'E. W pozycji P3 zmienia kurs na KR = 258° i płynie tym kursem do punktu przecięcia nabieżnika „Filipslights" - pozycja P4. Następnie zmienia kurs na nabieżnik „Filipslights" i płynie tym kursem przez 5 minut, kierując się do terminala kontenerowego 4 „Wasshold" - pozycja P5. W terminalu następuje wyładunek i załadunek kontenerów, który trwa 1,5 godz. Po operacji ładunkowej statek wraca tą samą trasą, aż do przecięcia linii nabieżnika „Wasshold" - pozycja P6. Dalej płynie zgodnie z linią nabieżnika „Wasshold" do punktu przecięcia nabieżnika „Wemmer" - pozycja P7. W pozycji P7 zmienia kurs na KR = 333°, którym pokonuje drogę o długości 5 kbl i wpływa na linię nabieżnika „Waag" - pozycja P8. W linii nabieżnika „Waag" wychodzi na Zatokę „MARSDIEP", gdzie na trawersie mijanego wraku wyznacza pozycję P9.
Czas śluzowania wynosi 30 minut. Statek płynie ze średnią prędkością V = 6w.
Część I.
współrzędne geograficzne Radiolatarni
*- oraz pozycji P5 i P8,
........
........