LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA Z9 - CZERWIEC 2015 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: Z.09-01-15.05
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
29-letnia pani Ewa Kwiatkowska z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, jest uczestniczką warsztatu terapii zajęciowej „Zawsze razem". Podopieczna ma problemy z koncentracją uwagi i zapamiętywaniem, niewyraźnie mówi, jej myślenie kształtuje się na poziomie konkretno-obrazowym. Jest labilna emocjonalnie, z trudnością panuje nad własnymi emocjami. Popada często w konflikty z uczestnikami, łatwo przechodzi ze stanu nadmiernej wesołości do stanu rozdrażnienia, negatywizmu i uporu. Pani Ewa łatwo ulega wpływom innych, przez co zaczęła palić papierosy. Na niepowodzenia reaguje wycofaniem i zachowaniami regresywnymi.
Podopieczna jest zdolna do samoobsługi, nie dba jednak o higienę osobistą i estetykę otoczenia. Ma problemy z doborem ubioru do pogody i okoliczności. Nie potrafi obsługiwać pralki automatycznej i segregować bielizny. Lubi zakupy, lecz nie potrafi zaplanować wydatków stosownie do posiadanego budżetu. Należy jej przypominać o zakupie artykułów higieniczno-kosmetycznych. Pani Ewa ma nadwagę, spożywa duże ilości słodyczy, odżywia się nieregularnie i w pośpiechu. Niechętnie podejmuje aktywność fizyczną, choć lubi tańczyć. Ma zdolności manualne, ładnie maluje, lepi w glinie; chętnie uczestniczy w zajęciach organizowanych na terenie placówki, bardzo lubi wycieczki i wyjścia organizowane przez WTZ. Interesuje się kulinariami, wspólnie z mamą zbiera przepisy kulinarne; chętnie pomaga przy gotowaniu i pieczeniu ciast.
Podopieczna mieszka z rodzicami. Na zajęcia w warsztacie dojeżdża autobusem samodzielnie. Rodzice interesują się losem córki, pomagają pani Ewie w codziennych czynnościach, zabierają córkę na spacery i działkę rekreacyjną.
Określ problemy i możliwości podopiecznej i zaproponuj oddziaływania terapeutyczne dla niej. Opracuj 45-minutowy scenariusz treningu umiejętności praktycznych „Pranie w pralce automatycznej".
Do opracowania zadania wykorzystaj zamieszczone formularze. Data w formularzu scenariusza zajęć powinna być zgodna z rzeczywistą datą egzaminu.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będą 3 rezultaty:
- Wykaz problemów i możliwości podopiecznej,
- Propozycje oddziaływań terapeutycznych,
- Scenariusz treningu umiejętności praktycznych.
........
........