LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA Z9 - STYCZEŃ 2018 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: Z.09-01-18.01
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Do Warsztatu Terapii Zajęciowej Polskiego Związku Głuchych od dwóch tygodni uczęszcza 27-letnia Marzena Adamczyk, która została przyjęta na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu znacznym. U pani Marzeny występuje niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim oraz obustronny niedosłuch znacznego stopnia. Pani Marzena nosi aparaty słuchowe wspomagające słyszenie.
Pani Marzena uczęszczała do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy w zawodzie ogrodnik. Po jej ukończeniu nie znalazła zatrudnienia zgodnie ze swoimi kwalifikacjami i przez ostatnie lata pozostawała w domu z matką. Ich źródłem utrzymania pozostają renta socjalna pani Marzeny i doraźna pomoc społeczna.
Pani Marzena jest nieufna, wycofana, z trudem nawiązuje kontakt z obcymi osobami, nie utrzymuje kontaktów sąsiedzkich ani rówieśniczych w środowisku zamieszkania. W relacji z matką komunikuje się prostymi zdaniami dotyczącymi czynności codziennych, ale często pomija szczegóły, których nie rozumie lub nie słyszy. Jej mowa nie zawsze jest zrozumiała dla otoczenia, niechętnie podejmuje rozmowę na jakikolwiek temat.
Pani Marzena jest osobą bardzo wrażliwą, ma tendencję do nadmiernego przeżywania sytuacji, w których się znalazła. Negatywnie ocenia siebie i swoje możliwości. Nie planuje przyszłości. Występuje u niej zmienność emocjonalna i osłabiona zdolność do kontrolowania własnych zachowań, często popada w przygnębienie i apatię.
Jest samodzielna w wykonywaniu podstawowych czynności codziennych, nie potrafi jednak gotować i obsługiwać urządzeń kuchennych, niechętnie wykonuje jakiekolwiek prace domowe. Jest osobą otyłą. Czas wolny najczęściej spędza w domu, oglądając telewizję. Wcześniej lubiła wycieczki szkolne, w czasie których fotografowała odwiedzane miejsca. Chętnie przeglądała książki i albumy o tematyce podróżniczej.
Rada programowa warsztatu zadecydowała o skierowaniu pani Marzeny Adamczyk do pracowni kulinarnej i gospodarstwa domowego.
Opracuj wykaz problemów, potrzeb i możliwości/zasobów pani Marzeny Adamczyk. Sporządź wykaz celów oddziaływań terapeutycznych dla pani Marzeny Adamczyk. Opracuj pięciodniowy plan zajęć terapeutycznych dla pani Marzeny Adamczyk. Napisz scenariusz zajęć z terapii zajęciowej dla pani Marzeny Adamczyk. Do opracowania zadania wykorzystaj formularze zawarte w arkuszu egzaminacyjnym.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będą 4 rezultaty:
- Wykaz problemów, potrzeb i możliwości/zasobów pani Marzeny Adamczyk,
- Wykaz celów oddziaływań terapeutycznych dla pani Marzeny Adamczyk,
- Pięciodniowy plan zajęć terapeutycznych dla pani Marzeny Adamczyk,
- Scenariusz zajęć z terapii zajęciowej dla pani Marzeny Adamczyk.
........
........