LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA BD23 - STYCZEŃ 2021 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: BD.23-01-21.01-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
W torze stacyjnym głównym dodatkowym nr 2 stwierdzono, że 20% podkładów drewnianych międzyzłączowych z drewna miękkiego typ II na długości trzech przęseł nie zapewnia właściwego przytwierdzenia szyn.
Na podstawie treści zadania egzaminacyjnego, opisu planowanych robót, rysunku, wyciągu z Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1, wyciągu z Instrukcji sygnalizacji Ie-1, tablicy 0111 z katalogu KNR-W 2-37 oraz tabeli z wartościami wymaganych luzów w stykach szyn sporządź:
- wykaz robót prowadzących do wymiany podkładów oraz wszystkich złączek łączących szyny z wymienianymi podkładami z uwzględnieniem potrzebnych narzędzi i sprzętu,
- obliczenie niezbędnych materiałów nawierzchniowych,
- opis elementów złącza podpartego szyn S49,
- zestawienie wymaganych luzów w stykach szyn dla przedziału temperatur szyny od 9 do 24°C,
- szkic osygnalizowania miejsca robót.
Opis projektowanych warunków wykonania robót
1. Tor stacyjny wykonany jest z przęseł o długości 30 m z szyn typu S49 na podkładach drewnianych, złącze podparte, wariant 4.4./K.
2. Wymiana podkładów w torze nr 2 obejmuje zdjęcie szyn między peronami (bez ich wymiany), wymianę wszystkich złączek łączących szyny z wymienianymi podkładami oraz złącz szynowych na tym odcinku.
3. Podbicie podkładów za pomocą podbijaka torowego ręcznego.
miejsce robót
Szkic toru stacyjnego
........
........