LOGOWANIE

KWALIFIKACJA TKO3 - STYCZEŃ 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: TKO.03-01-22.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

W torze stacyjnym nr 3, przedstawionym na schemacie układu torowego stacji, należy przeprowadzić naprawę nawierzchni. Tor posiada konstrukcję przęsłową, zbudowany jest z szyn o długości 25 m, typu UIC60, na pokładach drewnianych o normalnym rozstawie z przytwierdzeniem typu K. Rodzaj uszkodzenia i zalecenia dotyczące naprawy toru nr 3 przedstawiono w protokole z badania technicznego torów stacyjnych.
Na podstawie protokołu z badania technicznego, schematu układu torowego, wyciągu z Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1 (D-1), wyciągu z Instrukcji sygnalizacji Ie-1 (E-1), tablicy 0101 z katalogu KNR 2-37 sporządź następujące elementy dokumentacji planowanych robót remontowanych w torze stacyjnym nr 3:
- wykaz czynności technologicznych niezbędnych do wykonania naprawy nawierzchni,
- wykaz sprzętu niezbędnego do naprawy nawierzchni,
- zestawienie ilościowe niezbędnych materiałów nawierzchniowych,
- opis zabezpieczenia miejsca robót podczas naprawy,
- wykaz wartości wymaganych luzów w stykach szyn dla przedziału temperatur szyny 16 - 25 °C,
- wykaz elementów złącza szynowego podpartego.
4
Schemat układu torowego stacji
Protokół z badania technicznego torów stacyjnych
W czasie badania stwierdzonego następujące nieprawidłowości:
1. Tor nr 1. i nr 2.
- nierówności toru w planie i profilu.
2. Tor nr 5.
- nierówności toru w planie i profilu,
- uszkodzone 3 podkłady.
3. Tor nr 3.
- liczne uszkodzenia szyn na długości 100 m w środkowej części toru: odłupania stopki, miejscowe zagłębienia 2 mm i więcej, zadry o grubości 2 mm i więcej, wytarcie komór łubkowych, nadmiernie zużycie złączek ok. 60%.
4. Tor nr 7.
- brak konserwacji przytwierdzenia,
- zachwaszczenie na całej długości toru.
Wnioski i zalecenia:
1. Tor nr 1. i nr 2. - usunąć nierówności w planie i profilu poprzez ręczne pobicie toru.
2. Tor nr 3. - wymienić szyny i złączki na odcinku 100 m metodą małej mechanizacji.
3. Tor nr 5. - usunąć nierówności w planie i profilu przez ręczne podbicie toru, wymienić uszkodzone podkłady.
4. Tor nr 7. - konserwacja przytwierdzeń, odchwaszczenie.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI TKO3