LOGOWANIE

KWALIFIKACJA M18 - STYCZEŃ 2019 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: M.18-01-18.01


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

Na stanowisku egzaminacyjnym znajduje się silnik spalinowy wymontowany z pojazdu, w którym wykonane badanie diagnostyczne wykazało stuki na czopach korbowodowych wału korbowego. Wykonaj weryfikację i naprawę układu tłokowo-korbowego, przeprowadzając pomiar średnicy czopów korbowodowych wału korbowego oraz weryfikację i wymianę panewek czopów korbowych wału korbowego. Podczas wykonywania weryfikacji, pomiarów i naprawy układu tłokowo-korbowego korzystaj z dokumentacji technicznej silnika spalinowego umieszczonej na stanowisku egzaminacyjnym oraz urządzeń, narzędzi i przyrządów niezbędnych do wykonania naprawy. Po przeprowadzeniu pomiarów wypełnij Kartę weryfikacji. Przeprowadź montaż wału korbowego w kadłubie silnika z zachowaniem zasad montażu łożysk ślizgowych oraz przeprowadź kontrolę obracania się wału po montażu układu.
Podczas wykonywania zadania przestrzegaj zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowisku.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 120 minut.
Ocenie podlegać będą 2 rezultaty:
- Karta weryfikacji,
- zweryfikowany i zamontowany wał korbowy oraz
przebieg wymontowania, weryfikacji i zamontowania wału korbowego w kadłubie silnika oraz organizacji pracy na stanowisku egzaminacyjnym.
Karta weryfikacji Tabela pomiarów i kontroli wału korbowego
* wpisać rodzaj uszkodzenia lub „brak"
** wpisać: „naprawa" lub „dalsza eksploatacja"
*** nie wypełniać w przypadku silnika trzycylindrowego
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY




INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI M18