LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA A37 - CZERWIEC 2015 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: A.37-01-15.05
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Korzystając z Informatora śródlądowych dróg wodnych oraz załączonego fragmentu Mapy hydrologicznej Polski wykreśl na mapie plan podróży śródlądowymi drogami wodnymi z jeziora Gopło na Zalew Wiślany. Opisz poszczególne odcinki drogi wodnej, podając ich nazwy i kilometraż oraz oblicz długość planowanej trasy z jeziora Gopło na Zalew Wiślany.
Przygotuj łódź motorową lub łódź z silnikiem przyczepnym do wypłynięcia, wyposażając ją w sprzęt pokładowy i ratunkowy.
Uruchom silnik. Wykonaj manewry portowe oraz rejs zgodnie z oznakowaniem nawigacyjnym i przepisami żeglugowymi, uwzględniając:
a) wydawanie i wykonywanie komend
b) odchodzenie od nabrzeża
c) rejs wyznaczonym torem wodnym zgodnie z kierunkiem oznakowania
d) nadawanie wymaganych sygnałów manewrowych
e) pomiar głębokości rzeki we wskazanym miejscu oznaczonym żółtą boją
f) określenie kierunku i prędkości wiatru
g) powrót i zacumowanie do nabrzeża.
h) klar na pokładzie.
Uwaga:
Wyniki pomiarów (głębokości rzeki, kierunku i prędkości wiatru) należy podać egzaminatorowi. Zadanie wykonaj na wylosowanym stanowisku i wskazanej. Po zapoznaniu się z treścią zdania, a przed jego wykonaniem praktycznym zostaniesz zapoznany przez przewodniczącego ZNCP z instrukcją przebiegu egzaminu. Wysłuchaj jej i stosuj się do wskazań.
Podczas wykonywania zadania przestrzegaj zasad organizacji pracy, bhp i ppoż. oraz ochrony środowiska.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będzie 5 rezultatów:
- szkic podróży z kilometrażem drogi wodnej,
- łódź przygotowana do wypłynięcia,
- manewr odchodzenia od nabrzeża,
- rejs torem wodnym zgodnie z oznakowaniem nawigacyjnym oraz pomiar głębokości rzeki, kierunku i prędkości wiatru,
- manewr dochodzenia do nabrzeża
oraz
przebieg manewrowania statkiem.
........
........