LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA TKO7 - STYCZEŃ 2025 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: TKO.07-01-25.01-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
W dniu egzaminu w godzinach 6:00 - 10:00 pełnisz dyżur na stacji Bukowiec jako dyżurny ruchu Kret.
Przy przyjęciu i zakończeniu dyżuru dokonujesz w dokumentacji stosownych zapisów. Na stacji Bukowiec znajdują się dwa okręgi nastawcze: nastawnia dysponująca „Bk" i nastawnia wykonawcza „Bk1". Na obu nastawniach zabudowane są mechaniczne scentralizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym z sygnalizacją świetlną. Na nastawni wykonawczej „Bk1" dyżur pełni nastawniczy Myszka.
Podstawą prowadzenia ruchu na przyległych szlakach jest obsługa jednoodstępowej (półsamoczynnej) dwukierunkowej blokady liniowej bez urządzeń kontroli niezajętości torów szlakowych. Od strony nastawni wykonawczej „Bk1" (w kierunku rosnącej kilometracji) znajduje się stacja Chojniki (Ch), a od strony nastawni dysponującej „Bk" stacja Opalenica (Op).
Zgodnie z regulaminem technicznym przy zmianie dyżuru obowiązuje przekazywanie informacji o stanie zajętości torów szlakowych pisemnie w dzienniku ruchu.
W chwili przyjęcia dyżuru obowiązuje telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu dla wyjazdów pociągów z torów 1, 2, 4 i 6 w kierunku stacji Chojniki. Powodem wprowadzonego obostrzenia jest brak plomby na zwalniaczu ręcznym bloku Pu G-K. Poza brakiem plomby na zwalniaczu ręcznym bloku przebiegowo utwierdzającego urządzenia sterowania ruchem kolejowym działają prawidłowo. Jazda pociągów odbywa się na podstawie sygnałów zezwalających.
W pobliżu toru nr 2 szlaku Bukowiec - Opalenica w km od 35,300 do 34,100 przy torze poza skrajnią taboru trwają roboty drogowe. W związku z tym, zgodnie z Regulaminem tymczasowego prowadzenia ruchu w czasie wykonywania robót dla pociągów jadących w kierunku stacji Opalenica, wydajesz rozkazy pisemne „O".
W godzinach 8:00 - 8:30 zgodnie z Regulaminem technicznym nastawniczy nastawni wykonawczej „Bk1" dokonuje oględzin rozjazdów w swoim okręgu nastawczym. Wyniki oględzin nastawniczy telefonicznie zgłasza dyżurnemu ruchu nastawni „Bk". W okręgu nastawni dysponującej oględzin rozjazdów dokonuje zwrotniczy w późniejszym czasie. W dniu egzaminu podczas oględzin nie stwierdzono usterek w rozjazdach. Brak nieusuniętych usterek z poprzednich oględzin i badań rozjazdów w tym okręgu.
Prowadź ruch pociągów zgodnie z wewnętrznym rozkładem jazdy. Odnotuj w dzienniku oględzin rozjazdów D-831 wynik oględzin rozjazdów w okręgu „Bk1". Dla pociągu 465012 wydaj (podyktuj) rozkaz pisemny „O" nr 115/22 z poleceniem ostrożnej jazdy i koniecznością wielokrotnego podawania sygnału „Baczność" obok miejsca robót. Rozkaz otrzymał maszynista Rączka w czasie postoju pociągu.
Do rozwiązania zadania wykorzystaj:
- plan schematyczny stacji Bukowiec,
- wyciąg z wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów.
W zadaniu pominięto zapisy w rozkładzie jazdy oraz oznaczenia na planie schematycznym, które nie mają wpływu na rozwiązanie.
........
........