LOGOWANIE

KWALIFIKACJA MED13 - STYCZEŃ 2024 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: MED.13-01-24.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

Opis sytuacji pana Aleksandra Wiśniewskiego
26-letni pan Aleksander Wiśniewski od roku uczęszcza do środowiskowego domu samopomocy dla osób przewlekle chorych psychicznie. Pięć lat temu zdiagnozowano u pana Aleksandra schizofrenię paranoidalną i od tego czasu jest pod opieką poradni zdrowia psychicznego. Z powodu swojej choroby posiada orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Jest jedynakiem, mieszka z matką, która wychowała go samotnie.
Pan Aleksander ukończył liceum plastyczne z wyróżnieniem, interesuje się fotografią i sztuką. Jest osobą bardzo nieśmiałą, ma niską samoocenę i nie wierzy we własne możliwości. Ma problemy z wyrażaniem własnych emocji, na wszelkie uwagi reaguje złością. Niechętnie nawiązuje nowe znajomości. Czas wolny spędza bezczynnie w domu. Jest niesamodzielny w wykonywaniu podstawowych czynności codziennych, niechętnie wykonuje jakiekolwiek prace domowe. Nie potrafi obsługiwać podstawowych sprzętów gospodarstwa domowego. Często dochodzi do konfliktów między panem Aleksandrem a matką z powodu braku chęci syna do pomocy w codziennych czynnościach domowych.
Pan Aleksander do ŚDS uczęszcza regularnie. Aktywnie bierze udział w zajęciach pracowni arteterapii. Jego ulubione techniki plastyczne to szkicowanie i malowanie. Do pracowników oraz uczestników ŚDS odnosi się z kulturą i szacunkiem. Niechętnie bierze udział w terapii ruchowej oraz odmawia udziału w zajęciach sportowych. Pali dużo papierosów.
Pan Aleksander nieregularnie zgłasza się na wizyty kontrolne do poradni zdrowia psychicznego oraz niesystematycznie zażywa leki. Od kilku tygodni zaobserwowano u niego spowolnienie ruchowe, oraz zaniedbanie w zakresie higieny osobistej i wyglądu zewnętrznego. Nie utrzymuje wokół siebie porządku, chodzi w brudnym ubraniu, często jest ubrany nieodpowiednio do pogody. W ostatnim czasie występuje u niego apatia, izoluje się od grupy, sporadycznie nawiązuje kontakt z otoczeniem, rzadko inicjuje rozmowę. W ramach indywidualnego planu postępowania wspierająco-aktywizującego pan Aleksander Wiśniewski ma zalecony aktywny udział w terapii zajęciowej w zakresie:
- treningu dbałości o wygląd zewnętrzny i nauki higieny (zajęcia indywidualne),
- treningu umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym terapii ruchem (zajęcia grupowe),
- edukacji zdrowotnej - w tym profilaktyki zdrowotnej dotyczącej problemów i zagrożeń zdrowotnych uczestnika (zajęcia grupowe).
Dokonaj analizy sytuacji pana Aleksandra Wiśniewskiego, wyodrębnij wszystkie jego problemy i mocne strony wyszczególnione w opisie, a następnie opracuj ich diagnozę. Każdy problem przypisz tylko i wyłącznie do jednego z czterech zakresów. Opisz charakterystykę środowiska rodzinnego, w tym funkcjonowanie uczestnika w domu rodzinnym.
Opracuj harmonogram zajęć terapeutycznych. Do każdego treningu i zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej zaplanuj w harmonogramie:
- po 4 różne cele szczegółowe, przy czym każdy cel powinien dotyczyć tylko jednego problemu zapisanego w opracowanej wcześniej diagnozie; cele powinny być ściśle związane z rodzajem treningu i zajęciem/aktywnością oraz adekwatne do problemów i mocnych stron uczestnika zajęć,
- po 4 różne, konkretne zajęcia/aktywności uczestnika umożliwiające osiągnięcie zaplanowanych celów, adekwatne do jego problemów i mocnych stron oraz rodzaju treningu i zajęć.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI MED13