LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA B29 - STYCZEŃ 2018 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: B.29-01-18.01
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Na podstawie fragmentu opisu projektowanych warunków wykonania robót, rysunków, Katalogu Nakładów Rzeczowych oraz fragmentu Instrukcji Kolejowej Id-1 sporządź w tabelach przygotowanych w arkuszu egzaminacyjnym dla etapu 4 przebudowy:
- zestawienie danych technicznych przebudowywanego obiektu,
- wykaz robót prowadzących do ułożenia nawierzchni kolejowej na obiekcie,
- zestawienie ilościowe ułożonych mostownic,
- przedmiar robót oraz zestawienie ilościowe materiałów niezbędnych do naprawy uszkodzonych podpór.
Wszystkie obliczenia podaj z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
Opis projektowanych warunków wykonania robót
(fragment)
Po przeglądzie okresowym planowana jest przebudowa dwuprzęsłowego wiaduktu kolejowego o długości 15,6 m i 4 torach. Szerokość całkowita przęsła wynosi 19,7 m, jego wysokość konstrukcyjna około 0,9 m. Szerokość wiaduktu w świetle pod przęsłem wynosi 2 x 6,03 m = 12,06 m, a wartość minimalna wysokości w świetle pod przęsłem to 3,83 m.
Przebudowę wiaduktu zaplanowano w 4 etapach. Poszczególne etapy przebudowy wiaduktu obejmują następujące roboty:
Etap 1: demontaż: torów, ustroju nośnego, ław żelbetowych, balustrad i gzymsów na ścianach oporowych.
Etap 2: budowę ław i ciosów podłożyskowych na przyczółkach i filarze, wykonanie stref przejściowych i zasypek do poziomu płyt przejściowych.
Etap 3: montaż ustrojów nośnych i łożysk, wykonanie gzymsów i montaż wyposażenia. Etap 4: ułożenie nawierzchni kolejowej na mostownicach, naprawę uszkodzonych podpór.
Ułożenie nawierzchni kolejowej na mostownicach
Na obiekcie należy zastosować szyny typu 60E1 ułożone na mostownicach z drewna twardego o wymiarach 24 x 22 x 250 cm. Rozstaw osiowy mostownic wynosi 65 cm. Równolegle do osi toru należy zamontować odbojnice. Za i przed obiektem odbojnice należy zakończyć odcinkami dziobowymi o długości 15 m. Na wiadukcie odbojnice należy przymocować do mostownic, a poza nim do podkładów kolejowych. Na obiekcie inżynieryjnym nie dopuszcza się stosowania złącz szynowych. Mostownice należy ułożyć na całej długości obiektu. Nakłady mostownic oblicza się w m3.
Naprawa uszkodzonych podpór
Ilość uszkodzonego muru kamiennego pierwszego przyczółka oszacowano na 1,5 m3, drugiego na 0,6 m3, natomiast filara na 1,2 m3.
........
........