LOGOWANIE

KWALIFIKACJA B29 - STYCZEŃ 2018 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: B.29-01-18.01


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

Na podstawie fragmentu opisu projektowanych warunków wykonania robót, rysunków, Katalogu Nakładów Rzeczowych oraz fragmentu Instrukcji Kolejowej Id-1 sporządź w tabelach przygotowanych w arkuszu egzaminacyjnym dla etapu 4 przebudowy:
- zestawienie danych technicznych przebudowywanego obiektu,
- wykaz robót prowadzących do ułożenia nawierzchni kolejowej na obiekcie,
- zestawienie ilościowe ułożonych mostownic,
- przedmiar robót oraz zestawienie ilościowe materiałów niezbędnych do naprawy uszkodzonych podpór.
Wszystkie obliczenia podaj z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
Opis projektowanych warunków wykonania robót
(fragment)
Po przeglądzie okresowym planowana jest przebudowa dwuprzęsłowego wiaduktu kolejowego o długości 15,6 m i 4 torach. Szerokość całkowita przęsła wynosi 19,7 m, jego wysokość konstrukcyjna około 0,9 m. Szerokość wiaduktu w świetle pod przęsłem wynosi 2 x 6,03 m = 12,06 m, a wartość minimalna wysokości w świetle pod przęsłem to 3,83 m.
Przebudowę wiaduktu zaplanowano w 4 etapach. Poszczególne etapy przebudowy wiaduktu obejmują następujące roboty:
Etap 1: demontaż: torów, ustroju nośnego, ław żelbetowych, balustrad i gzymsów na ścianach oporowych.
Etap 2: budowę ław i ciosów podłożyskowych na przyczółkach i filarze, wykonanie stref przejściowych i zasypek do poziomu płyt przejściowych.
Etap 3: montaż ustrojów nośnych i łożysk, wykonanie gzymsów i montaż wyposażenia. Etap 4: ułożenie nawierzchni kolejowej na mostownicach, naprawę uszkodzonych podpór.
Ułożenie nawierzchni kolejowej na mostownicach
Na obiekcie należy zastosować szyny typu 60E1 ułożone na mostownicach z drewna twardego o wymiarach 24 x 22 x 250 cm. Rozstaw osiowy mostownic wynosi 65 cm. Równolegle do osi toru należy zamontować odbojnice. Za i przed obiektem odbojnice należy zakończyć odcinkami dziobowymi o długości 15 m. Na wiadukcie odbojnice należy przymocować do mostownic, a poza nim do podkładów kolejowych. Na obiekcie inżynieryjnym nie dopuszcza się stosowania złącz szynowych. Mostownice należy ułożyć na całej długości obiektu. Nakłady mostownic oblicza się w m3.
Naprawa uszkodzonych podpór
Ilość uszkodzonego muru kamiennego pierwszego przyczółka oszacowano na 1,5 m3, drugiego na 0,6 m3, natomiast filara na 1,2 m3.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI B29