LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA MED13 - CZERWIEC 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: MED.013-01-22.06-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
_Opis sytuacji pani Joanny Nowak_
73-letnia pani Joanna Nowak od 3 miesięcy przebywa w domu pomocy społecznej. U podopiecznej zdiagnozowano: nadciśnienie tętnicze, nadwagę oraz cukrzycę. Podopieczna ma trudności z czytaniem, wypowiadaniem się i pamięcią. Jest spowolniała ruchowo, niesamodzielna w ubieraniu się i dbaniu o higienę osobistą. Ma pogodne usposobienie, lubi przebywać wśród ludzi, jednak na terenie placówki przejawia bierną postawę i nie nawiązuje kontaktu z innymi mieszkańcami. Czas wolny najchętniej spędza w swoim pokoju. Ma zaniżoną samoocenę, uważa że nie potrafi nic dobrze zrobić. Pani Joanna Nowak ma zalecone przez lekarza ćwiczenia ogólnousprawniające oraz udział w terapii zajęciowej. W przeszłości pani Joanna lubiła zajmować się uprawą roślin w ogrodzie, czytać książki, oglądać ekranizacje powieści, rozwiązywać krzyżówki i śpiewać.
Pani Joanna ma dwie córki, które odwiedzają ją raz na tydzień. Podopieczna tęskni za rodziną. Ma złe samopoczucie psychiczne, bardzo przeżywa rozstania z rodziną, często z tego powodu płacze.
Dokonaj analizy sytuacji pani Joanny Nowak, wyodrębnij wszystkie jej problemy i mocne strony wyszczególnione w opisie, a następnie opracuj ich diagnozę, przy czym każdy problem przypisz wyłącznie do jednego z trzech zakresów. Wypisz zalecenia lekarskie, następnie opracuj plan aktywizacji podopiecznej. Do każdego rodzaju aktywizacji (fizycznej, psychicznej i społecznej) zaplanuj 5 różnorodnych zajęć/aktywności podopiecznej, umożliwiających osiągnięcie zaplanowanych celów, adekwatnych do jej problemów i mocnych stron oraz rodzaju aktywizacji. Jako jedno konkretne zajęcie/aktywność w zakresie aktywizacji psychicznej uwzględnij zajęcia terapeutyczne z wykorzystaniem biblioterapii - trening pamięci. Dla każdego zajęcia/aktywności zaplanuj odpowiednio po 2 cele szczegółowe, w tym jeden dla każdych zajęć inny, ściśle związane z rodzajem aktywizacji i zajęciem/aktywnością oraz adekwatne do problemów i mocnych stron podopiecznej.
Następnie opracuj scenariusz terapeutycznych zajęć z biblioterapii - trening pamięci oraz wykonaj projekt pomocy dydaktycznej do opracowania krzyżówki, składający się z co najmniej 5 pytań/opisów do haseł wraz z odpowiedziami. Czas trwania zajęć wynosi 60 minut. Ich tematem jest trening pamięci pt. „Rośliny w ogrodzie" dla grupy 5 osób. W ramach treningu pamięci zaplanuj co najmniej 3 zadania/aktywności adekwatne do problemów i mocnych stron podopiecznej. Jako jedno z zadań do wykonania przez uczestników zajęć uwzględnij krzyżówkę dotyczącą tematu „Rośliny w ogrodzie".
W scenariuszu zapisz między innymi co najmniej 5 celów szczegółowych, adekwatnych do zdiagnozowanych problemów i mocnych stron pani Joanny Nowak. Czynności terapeuty i uczestnika zajęć (co najmniej po 3 w części wstępnej i końcowej zajęć oraz co najmniej po 6 w części zasadniczej) należy zaplanować tak, aby w pełni zapewniały realizację tematu zajęć, przy czym w części zasadniczej należy uwzględnić czynności szczegółowe, określające poszczególne etapy treningu pamięci, w tym rozwiązywanie krzyżówki i co najmniej dwóch innych zadań.
Do opracowania zadania wykorzystaj formularze zawarte w arkuszu egzaminacyjnym. Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie będzie podlegać 5 rezultatów:
- diagnoza problemów, mocnych stron oraz zalecenia lekarskie dla pani Joanny Nowak,
- plan aktywizacji pani Joanny Nowak,
- scenariusz terapeutycznych zajęć z biblioterapii dla pani Joanny Nowak - część A,
- scenariusz terapeutycznych zajęć z biblioterapii dla pani Joanny Nowak - część B,
- projekt pomocy dydaktycznej do opracowania krzyżówki.
........
........