LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA MG15 - CZERWIEC 2021 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: MG.15-01-21.06-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
W czasie użytkowania układu elektropneumatycznego (Rysunek 1) stwierdzono niekontrolowany wypływ sprężonego powietrza w przyłączu siłownika A1 . Ponadto zaobserwowano niepoprawne działanie układu w części elektrycznej.
Zlokalizuj usterki i wykonaj naprawę układu elektropneumatycznego na przygotowanym stanowisku. Dobierz niezbędne narzędzia.
Zidentyfikuj uszkodzone/niepoprawnie działające elementy układu, wykorzystując:
- formularz protokołu z diagnozy układu elektropneumatycznego,
- dostępną na stanowisku dokumentację.
Wypełnij protokół z diagnozy układu elektropneumatycznego i protokół z naprawy układu elektropneumatycznego.
Po naprawie układu i upewnieniu się, że połączenia wszystkich elementów układu są wykonane poprawnie, zgłoś przez podniesienie ręki przewodniczącemu ZN zamiar sprawdzenia działania naprawionego układu. Podczas sprawdzania działania naprawionego układu elektropneumatycznego, nastaw wartości:
- ciśnienia powietrza zasilającego układ 4 ±0,2 bara,
- czasu opóźnienia na przekaźniku czasowym 3 ±0,5 sekundy.
Napięcie zasilania układu elektropneumatycznego powinno wynosić 24 ±1,2 V DC, natomiast dla zastosowanych typów cewek tolerancja rezystancji wynosi ±10%.
W przypadku gdyby naprawiany układ nie działał zgodnie ze schematem przedstawionym na Rysunku 1, wprowadź do niego poprawki.
Prace wykonaj na przygotowanym stanowisku wyposażonym w niezbędne narzędzia, podzespoły i aparaturę kontrolno-pomiarową. W trakcie naprawy i sprawdzania układu elektropneumatycznego przestrzegaj przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Po wykonaniu prac uporządkuj stanowisko, na którym pozostaw arkusz egzaminacyjny oraz naprawiony układ elektropneumatyczny, podłączony do zasilania pneumatycznego i elektrycznego.
........
........