LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA Z9 - PAŹDZIERNIK 2016 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1
KOD ARKUSZA: Z.09-01-16.08
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:
Rozpoznaj problemy pacjentki Marianny Kwiatkowskiej na podstawie opisu przypadku. Sporządź wykaz celów terapeutycznych, opracuj plan usprawniania oraz scenariusz zajęć terapeutycznych dla Marianny Kwiatkowskiej.
Opis przypadku
Na oddziale rehabilitacji ogólnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego przebywa 60-letnia Marianna Kwiatkowska z rozpoznaniem: niedowład połowiczy prawostronny, stan po udarze niedokrwiennym mózgu. W toku badań ogólnego stanu zdrowia zdiagnozowano u niej cukrzycę oraz nadciśnienie tętnicze. W badaniu przedmiotowym stwierdzono obniżenie siły mięśniowej w kończynach po stronie prawej, osłabienie czucia, ograniczenie zdolności chwytnych ręki oraz zakresu ruchów czynnych w stawie barkowym i łokciowym po stronie prawej, trudności w poruszaniu się i utrzymaniu równowagi. Obecnie jest w okresie rehabilitacji funkcjonalnej, rozpoczęła naukę choduojednej kuli.
U pacjentki występują zaburzenia funkcji językowych o typie afazji ruchowej pod postacią zaburzeń w tworzeniu zdań i bardziej złożonych wypowiedzi. Deficyty funkcji poznawczych dotyczą nieznacznych zaburzeń pamięci krótkotrwałej, koncentracji uwagi oraz zaburzeń myślenia, proces uogólniania i abstrahowania przebiega z dużymi trudnościami.
Ograniczona ogólna sprawność fizyczna oraz ograniczenie możliwości wykonywania precyzyjnych i celowych ruchów w kończynie górnej dominującej, powoduje u pacjentki trudności z pisaniem, samodzielnym wykonywaniem czynności związanych z higieną osobistą, z ubieraniem i rozbieraniem się oraz spożywaniem posiłków.
Pani Marianna została skierowana do udziału w terapii zajęciowej, przejawia jednak bierną postawę podczas zajęć, ma obniżoną samoocenę uważa, że do niczego już się nie nadaje, nie akceptuje swojego aktualnego stanu zdrowia i z tego powodu często płacze.
Przed wystąpieniem stanu chorobowego lubiła czytać książki, śpiewała i tańczyła w zespole ludowym, pomagała też córce w wychowywaniu wnuczki.
Do opracowania zadania wykorzystaj formularze zamieszczone w Arkuszu egzaminacyjnym.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będą 4 rezultaty:
- Lista problemów pacjentki Marianny Kwiatkowskiej,
- Wykaz celów terapeutycznych,
- Plan usprawniania pacjentki Marianny Kwiatkowskiej,
- Scenariusz zajęć terapeutycznych dla Marianny Kwiatkowskiej.
........
........