LOGOWANIE

KWALIFIKACJA B28 - WRZESIEŃ 2015 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: B.28-01-15.08


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ARKUSZA:

W torze stacyjnym nr 3, przedstawionym na schemacie układu torowego stacji, należy przeprowadzić naprawę nawierzchni. Jest to tor o konstrukcji przęsłowej, zbudowany z szyn o długości 25 m, typu UIC60, na podkładach drewnianych o normalnym rozstawie z przytwierdzeniem typu K. Rodzaj uszkodzenia i zalecenia dotyczące naprawy toru nr 3 przedstawiono w protokole z badania technicznego torów stacyjnych.
Sporządź następujące elementy dokumentacji planowanych robót remontowych w torze stacyjnym nr 3:
- wykaz czynności technologicznych niezbędnych do wykonania naprawy nawierzchni,
- zestawienie ilościowe niezbędnych materiałów nawierzchniowych,
- opis zabezpieczenia miejsca robót podczas naprawy,
- wykaz elementów złącza szynowego podpartego,
- wykaz wartości wymaganych luzów w stykach szyn dla temperatury szyny od 16 do 25°C.
Do opracowania zadania skorzystaj z dołączonych do zadania wyciągów z instrukcji kolejowych oraz z KNR 2-37.
Schemat układu torowego stacji
4 Protokół z badania technicznego torów stacyjnych przeprowadzonego w dniu 28 marca 2013 r.
W czasie badania stwierdzono następujące nieprawidłowości:
1. Tor nr 1 i nr 2 - nierówności toru w planie i profilu.
2. Tor nr 5 - nierówności toru w planie i profilu,
- uszkodzone 3 podkłady.
3. Tor nr 3 - liczne uszkodzenia szyn na długości 100 m w środkowej części toru: odłupania stopki, miejscowe zagłębienia 2 mm i więcej, zadry o grubości 2 mm i więcej, wytarcie komór łubkowych, nadmierne zużycie złączek ok. 60%.
4. Tor nr 7 - brak konserwacji przytwierdzenia,
- zachwaszczenie na całej długości toru. Wnioski i zalecenia:
1. Tor nr 1 i nr 2 - usunąć nierówności w planie i profilu poprzez ręczne podbicie toru.
2. Tor nr 3 - wymienić szyny i złączki na odcinku 100 m metodą małej mechanizacji.
3. Tor nr 5 - usunąć nierówności w planie i profilu przez ręczne podbicie toru, wymienić uszkodzone podkłady.
4. Tor nr 7 - konserwacja przytwierdzeń, odchwaszczenie.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI B28