KWALIFIKACJA TDR1 - CZERWIEC 2015

PYTANIE NR 22.
Elementem zawieszenia kabiny dalekobieżnej nowoczesnego samochodu ciężarowego jest
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
1. **Gumowa poduszka powietrzna**: W nowoczesnych samochodach ciężarowych, szczególnie w modelach dalekobieżnych, zawieszenie kabiny często wykorzystuje gumowe poduszki powietrzne. Poduszki te zapewniają lepszy komfort jazdy, redukując drgania i wstrząsy, co jest kluczowe podczas długich tras. 2. **Metalowy resor paraboliczny**: Resory paraboliczne są stosowane głównie w zawieszeniach osi pojazdów, a nie w zawieszeniach kabin. Ich główną funkcją jest przenoszenie obciążeń i amortyzacja drgań osi. 3. **Metalowa sprężyna spiralna**: Sprężyny spiralne są również stosowane w zawieszeniach osi pojazdów, ale rzadko w zawieszeniach kabin dalekobieżnych samochodów ciężarowych. Ich zastosowanie w kabinach jest mniej efektywne w porównaniu do poduszek powietrznych. 4. **Metalowy wahacz z funkcją stabilizatora**: Wahacze z funkcją stabilizatora są elementami zawieszenia osi pojazdów, a nie kabin. Stabilizują one ruchy boczne pojazdu, ale nie są stosowane w zawieszeniach kabin. Podsumowując, jedynym elementem z wymienionych, który jest typowy dla zawieszenia kabiny dalekobieżnej nowoczesnego samochodu ciężarowego, jest gumowa poduszka powietrzna.



📡 Brak połączenia internetowego