KWALIFIKACJA HGT6 - STYCZEŃ 2025

PYTANIE NR 16.
Gość złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym podał numer karty kredytowej oraz określił swój przyjazd do hotelu do godziny 17.00. W podanym czasie nie przybył jednak do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności dotyczące kosztów powinien wykonać?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W przypadku, gdy gość dokonał pisemnej rezerwacji i podał dane karty kredytowej, zawarł tym samym umowę gwarancyjną z hotelem. Zgodnie z praktyką hotelarską, jeśli gość złożył taką rezerwację, określając konkretną godzinę przyjazdu i nie pojawił się bez wcześniejszego anulowania rezerwacji, hotel ma prawo zatrzymać pokój do godziny 12:00 dnia następnego (czyli do standardowej godziny wymeldowania). Ponadto, hotel ma prawo obciążyć kartę kredytową gościa kosztami pierwszej doby hotelowej, ponieważ rezerwacja została zagwarantowana numerem karty kredytowej, co jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na takie obciążenie w przypadku niepojawienia się (tzw. "no-show"). Jest to standardowa procedura w branży hotelarskiej, mająca na celu zrekompensowanie hotelowi strat wynikających z niemożności sprzedaży pokoju innemu gościowi.



📡 Brak połączenia internetowego