KWALIFIKACJA EKA2 - STYCZEŃ 2024

PYTANIE NR 38.
Jeśli pracownik archiwum zakładowego stwierdzi braki lub uszkodzenia w dokumentacji zwracanej po wypożyczeniu, sporządza protokół i przekazuje go w celu wyjaśnienia do
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń w dokumentacji zwracanej po wypożyczeniu, pracownik archiwum zakładowego powinien sporządzić protokół. Następnie protokół ten przekazuje się do kierownika komórki, która dokumenty wypożyczyła, w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Jest to procedura wewnętrzna, mająca na celu szybkie wyjaśnienie i rozwiązanie problemu na poziomie organizacji, bez angażowania zewnętrznych instytucji takich jak dyrektor archiwum państwowego czy organy ścigania, chyba że sytuacja tego wymaga, ale nie jest to pierwsza instancja do której należy się zwrócić.



📡 Brak połączenia internetowego