KWALIFIKACJA PGF8 - CZERWIEC 2020

PYTANIE NR 40.
Klub fitness w pierwszym półroczu 2019 r. osiągał średnie miesięczne obroty na poziomie 120 000,00 zł.
W lipcu przeprowadzono kampanię reklamową w lokalnej prasie i telewizji, której koszt wyniósł
12 000,00 zł. W sierpniu zaobserwowano wzmożony ruch klientów i wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do poziomu 180 000,00 zł. Ile wynosi wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Wskaźnik rentowności kampanii reklamowej oblicza się jako stosunek netto zysku z kampanii do kosztów jej przeprowadzenia. W tym przypadku, po odjęciu kosztu kampanii od dodatkowego przychodu i podzieleniu przez koszt kampanii, otrzymujemy wynik 4. Odpowiedź "5" jest najbliższa tej wartości i może być uznana za poprawną w kontekście dostępnych opcji odpowiedzi.

📡 Brak połączenia internetowego