(
Zapomniałem hasła
)
ZALOGUJ SIĘ
ZAREJESTRUJ SIĘ
STRONA GłÓWNA
TWÓJ PAKIET PREMIUM
MOJE WYNIKI
MOJE EGZAMINY
PRÓBNE EGZAMINY ZAWODOWE
KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
NAUKA ZDALNA
GENERATOR TESTÓW
ARCHIWUM ARKUSZY
WSPÓŁPRACA
KONTAKT
ZAINSTALUJ APLIKACJĘ
LOGOWANIE
(
Zapomniałem hasła
)
ZALOGUJ SIĘ
LUB
ZAREJESTRUJ SIĘ
STRONA GŁÓWNA
TWÓJ PAKIET PREMIUM
MOJE WYNIKI
MOJE EGZAMINY
PRÓBNE EGZAMINY ZAWODOWE
KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
NAUKA ZDALNA
GENERATOR TESTÓW
ARCHIWUM ARKUSZY
WSPÓŁPRACA
KONTAKT
KWALIFIKACJA ELM6 - STYCZEŃ 2025
Udostępnij jako egzamin
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Pytanie 1 - brak odp.
Pytanie 2 - brak odp.
Pytanie 3 - brak odp.
Pytanie 4 - brak odp.
Pytanie 5 - brak odp.
Pytanie 6 - brak odp.
Pytanie 7 - brak odp.
Pytanie 8 - brak odp.
Pytanie 9 - brak odp.
Pytanie 10 - brak odp.
Pytanie 11 - brak odp.
Pytanie 12 - brak odp.
Pytanie 13 - brak odp.
Pytanie 14 - brak odp.
Pytanie 15 - brak odp.
Pytanie 16 - brak odp.
Pytanie 17 - brak odp.
Pytanie 18 - brak odp.
Pytanie 19 - brak odp.
Pytanie 20 - brak odp.
Pytanie 21 - brak odp.
Pytanie 22 - brak odp.
Pytanie 23 - brak odp.
Pytanie 24 - brak odp.
Pytanie 25 - brak odp.
Pytanie 26 - brak odp.
Pytanie 27 - brak odp.
Pytanie 28 - brak odp.
Pytanie 29 - brak odp.
Pytanie 30 - brak odp.
Pytanie 31 - brak odp.
Pytanie 32 - brak odp.
Pytanie 33 - brak odp.
Pytanie 34 - brak odp.
Pytanie 35 - brak odp.
Pytanie 36 - brak odp.
Pytanie 37 - brak odp.
Pytanie 38 - brak odp.
Pytanie 39 - brak odp.
Pytanie 40 - brak odp.
zatwierdź
PYTANIE NR 21.
Którą z niezbędnych cech funkcjonalnych powinien posiadać projektowany system sterowania układem nawrotnym silnika elektrycznego?
A.
Ograniczenie czasowe pracy silnika napędowego.
B.
Podtrzymanie kierunku obrotów silnika napędowego.
C.
Blokadę przed jednoczesnym załączeniem w obu kierunkach.
D.
Sygnalizację kierunków obrotu silnika.
Zostaw bez odpowiedzi
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W systemach sterowania układem nawrotnym silników elektrycznych kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz niezawodności działania. Jednym z podstawowych wymogów funkcjonalnych takiego systemu jest wprowadzenie blokady przed jednoczesnym załączeniem obrotów w obu kierunkach. Ma to na celu zapobieżenie potencjalnie niebezpiecznym sytuacjom, które mogłyby uszkodzić silnik lub infrastrukturę, a także zapewnienie bezpieczeństwa operatora. Pozostałe możliwości, takie jak sygnalizacja kierunku obrotu, podtrzymanie kierunku obrotów czy ograniczenie czasowe pracy, choć ważne, nie stanowią podstawowego zabezpieczenia przed podstawowym zagrożeniem, jakim jest ryzyko jednoczesnego załączenia obrotów w obu kierunkach.
Sprawdź odpowiedź
<< Poprzednie
Następne >>
Sprawdź cały test
Sprawdź odpowiedź
Następne >>
<< Poprzednie
Sprawdź cały test
Udostępnij jako egzamin
submit_confirm
×
📱
Zainstaluj aplikację
Szybszy dostęp do testów
Zainstaluj
×
📡 Brak połączenia internetowego