KWALIFIKACJA CES1 - CZERWIEC 2014

PYTANIE NR 13.
Który element wewnętrznego natorowego transportu surowców wymaga najczęstszej konserwacji smarem?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Obrotnica jest elementem infrastruktury kolejowej, który umożliwia obracanie pojazdów szynowych, takich jak lokomotywy czy wagony, w celu zmiany kierunku jazdy lub przekierowania na inny tor. Ze względu na swoją konstrukcję i mechanizm działania, obrotnica zawiera ruchome części, które są narażone na tarcie i zużycie. Regularna konserwacja smarem jest niezbędna, aby zapewnić płynność ruchu tych elementów, zmniejszyć ryzyko awarii oraz przedłużyć żywotność urządzenia. Rozjazdy, tor zasadniczy oraz tor odgałęziający również wymagają konserwacji, ale nie tak często jak obrotnica, która ze względu na mechanizm obrotowy i ciągłe ruchome połączenia wymaga szczególnie intensywnej i regularnej konserwacji smarem.



📡 Brak połączenia internetowego