KWALIFIKACJA EKA2 - CZERWIEC 2022

PYTANIE NR 13.
Który z tytułów rozdziałów nie należy do instrukcji kancelaryjnej?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Instrukcja kancelaryjna to dokument regulujący zasady postępowania z dokumentacją w jednostkach organizacyjnych. Zawiera ona m.in. zasady przyjmowania, rejestrowania, przechowywania i udostępniania dokumentów. Analizując podane odpowiedzi: 1. "Przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji." - jest to ogólne stwierdzenie, które nie odnosi się bezpośrednio do specyficznych procedur kancelaryjnych. 2. "Przyjmowanie, otwieranie i sprawdzanie przesyłek." - jest to typowa procedura kancelaryjna. 3. "Przechowywanie i udostępnianie dokumentacji przez komórki organizacyjne." - również jest to procedura kancelaryjna. 4. "Rejestracja spraw i sposób ich dokumentowania." - także jest to procedura kancelaryjna. Zatem poprawną odpowiedzią jest: "Przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji.", ponieważ nie jest to specyficzny tytuł rozdziału instrukcji kancelaryjnej, a raczej ogólne stwierdzenie dotyczące zarządzania dokumentacją.



📡 Brak połączenia internetowego