KWALIFIKACJA SPO1 - STYCZEŃ 2024

PYTANIE NR 10.
Podopieczna z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, ma trudności w wykonywaniu prania ręcznego. Które metody dydaktyczne powinien zaplanować asystent, przygotowując kobietę do samodzielności w tym zakresie?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W kontekście nauczania osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, metody takie jak "pokaz i ćwiczenia" są najbardziej efektywne. Pozwalają one na bezpośrednie zaangażowanie podopiecznego w proces uczenia się poprzez obserwację i następnie praktyczne wykonywanie czynności. Metoda ta umożliwia lepsze zrozumienie i zapamiętanie procesów, takich jak pranie ręczne, poprzez bezpośrednie doświadczenie i powtarzanie czynności. Pozostałe opcje, takie jak "wykład i pogadankę", "dyskusję i pracę z książką" oraz "opowiadanie i burzę mózgów", mogą nie być tak skuteczne, ponieważ wymagają one wyższego poziomu abstrakcyjnego myślenia, które może być trudne dla osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną.



📡 Brak połączenia internetowego