KWALIFIKACJA EKA8 - STYCZEŃ 2014 (test 2)

PYTANIE NR 28.
Jak powinien postąpić pracownik urzędu pocztowego kiedy stwierdzi, że jeden z banknotów którymi płaci klient jest sfałszowany?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Zgodnie z aktualnymi przepisami prawa w Polsce, pracownik urzędu pocztowego, który stwierdzi, że jeden z banknotów, którymi płaci klient, jest sfałszowany, powinien spisać protokół zatrzymania banknotu i przekazać go do ekspertyzy policyjnej. Przyjęcie banknotu razem z pozostałymi lub wydanie go klientowi z poleceniem zgłoszenia się na policję byłoby niezgodne z procedurami. Zażądanie od klienta innego banknotu również nie rozwiązuje problemu fałszywego banknotu i nie jest zgodne z obowiązującymi przepisami. Dlatego poprawną odpowiedzią jest spisanie protokołu zatrzymania banknotu i przekazanie go do ekspertyzy policyjnej.



📡 Brak połączenia internetowego