KWALIFIKACJA PGF8 - CZERWIEC 2020

PYTANIE NR 5.
Producent suplementu diety zatrudnił do najnowszej reklamy znanego, przystojnego i wzbudzającego zaufanie mistrza rajdów samochodowych. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku, jeżeli wiadomo, że głównym celem tego działania było przeniesienie pozytywnych odczuć związanych ze sportowcem na reklamowany produkt?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Efekt halo to zjawisko psychologiczne, w którym pozytywne cechy jednej osoby (w tym przypadku mistrza rajdów samochodowych) są przenoszone na inny obiekt (tutaj suplement diety), co ma na celu zwiększenie atrakcyjności tego produktu w oczach konsumentów. Wykorzystanie znanej i lubianej osoby w reklamie ma na celu wywołanie pozytywnych skojarzeń i uczuć, które mają zostać przeniesione na reklamowany produkt.



📡 Brak połączenia internetowego