KWALIFIKACJA PGF8 - CZERWIEC 2023 (test 2)

PYTANIE NR 8.
Producent suplementu diety zatrudnił do najnowszej reklamy znanego, przystojnego i wzbudzającego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku, jeżeli wiadomo, że głównym celem tego działania było przeniesienie pozytywnych odczuć związanych ze sportowcem na reklamowany produkt?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Efekt halo to mechanizm psychologiczny, który polega na przenoszeniu pozytywnych odczuć z jednego aspektu (w tym przypadku znanego i przystojnego rekordzisty świata w Ultra Triathlonie) na inny, niekoniecznie związany z pierwszym (reklamowany suplement diety). Dzięki temu, pozytywne cechy sportowca, takie jak zaufanie, które budzi oraz jego osiągnięcia, mają wpłynąć pozytywnie na percepcję produktu przez potencjalnych konsumentów. Pozostałe odpowiedzi nie pasują do opisanego mechanizmu, ponieważ dotyczą innych zjawisk psychologicznych.



📡 Brak połączenia internetowego