KWALIFIKACJA ROL2 - STYCZEŃ 2025 (test 2)

PYTANIE NR 19.
Przyczyną zbyt "miękkiego" pedału hamulca sterowanego hydraulicznie (przy kolejnych naciśnięciach pedału wyczuwalny opór jest większy), jest
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Zbyt "miękki" pedał hamulca, który staje się bardziej oporny przy kolejnych naciśnięciach, może wskazywać na problem z nieszczelnością w układzie hydraulicznym. Nieszczelność siłownika rozpieracza powoduje, że układ nie jest w stanie w pełni utrzymać ciśnienia, co skutkuje niepełnym działaniem hamulców przy pierwszym naciśnięciu pedału. Gdy pedał jest wciskany ponownie, ciśnienie w układzie może się nieco zwiększać, co poprawia działanie hamulców, ale nie eliminuje problemu całkowicie. Inne wymienione przyczyny takie jak zbyt mały skok jałowy pedału, zwichrowana tarcza hamulcowa czy pęknięty przewód, rzadziej powodują "miękki" pedał hamulca, choć mogą również wpływać na działanie układu hamulcowego.



📡 Brak połączenia internetowego