KWALIFIKACJA MOT5 - STYCZEŃ 2021

PYTANIE NR 32.
W trakcie weryfikacji czopów głównych wału korbowego stwierdzono, że wymiary czopów I, II i IV są bliskie wymiarom nominalnym, a czop III został zakwalifikowany do szlifowania na wymiar naprawczy. Jak powinna wyglądać dalsza naprawa?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W trakcie weryfikacji czopów głównych wału korbowego stwierdzono, że czop III wymaga szlifowania na wymiar naprawczy, podczas gdy czopy I, II i IV są bliskie wymiarom nominalnym. Zgodnie z zasadami naprawy wałów korbowych, aby zapewnić równomierne zużycie i prawidłową pracę silnika, wszystkie czopy główne powinny być szlifowane na ten sam wymiar naprawczy. Dlatego poprawną odpowiedzią jest "Szlifowanie czopów I, II, III i IV na wymiar naprawczy i montaż z nadwymiarowymi panewkami." Montaż z nadwymiarowymi panewkami jest konieczny, aby skompensować zmniejszenie średnicy czopów po szlifowaniu.



📡 Brak połączenia internetowego