KWALIFIKACJA EKA2 - STYCZEŃ 2024

PYTANIE NR 39.
Zasady postępowania w zakresie czynności związanych z zaginięciem, uszkodzeniem lub stwierdzeniem braków w wypożyczonej dokumentacji reguluje
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Zasady postępowania w zakresie czynności związanych z zaginięciem, uszkodzeniem lub stwierdzeniem braków w wypożyczonej dokumentacji reguluje instrukcja archiwalna. Instrukcja archiwalna określa sposób postępowania z dokumentacją w instytucjach, w tym procedury dotyczące jej zabezpieczenia, przechowywania oraz postępowania w przypadku zaginięcia lub uszkodzenia. Jest to zgodne z polskimi przepisami prawa, które wymagają od instytucji stosowania się do zasad archiwizacji i ochrony dokumentów. Inne opcje, takie jak instrukcja kancelaryjna, wskazówka metodyczna czy regulamin organizacyjny, mogą dotyczyć innych aspektów funkcjonowania instytucji, ale to instrukcja archiwalna bezpośrednio odnosi się do zarządzania dokumentacją i jej ochrony.



📡 Brak połączenia internetowego