LOGOWANIE

KWALIFIKACJA MED13 - CZERWIEC 2021 - ROZWIĄZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: MED.13-01-21.06-SG


POBIERZ ROZWIĄZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:


SKRÓCONA TREŚĆ ROZWIĄZANIA:

Rezultat 1: Diagnoza problemów i mocnych stron Anny Kowalczyk
Zapisane są problemy uczestniczki (niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod warunkiem poprawności
merytorycznej):
Uwaga - jeden problem może być przypisany do jednej z czterech sfer _
w sferze psychicznej i emocjonalnej: Schizofrenia; Ma trudności z wyrażaniem emocji; Na sytuacje stresowe reaguje wycofaniem i zniechęceniem; Często miewa złe samopoczucie psychiczne; Ma zaniżoną samoocenę; Nie wierzy we własne możliwości Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyłącznie problemy należące do sfery psychicznej i emocjonalnej (co najmniej 4 z wyżej wymienionych problemów)
R.1.2 w sferze fizycznej i higieny osobistej: Nadwaga; Spowolnienie ruchowe; Odżywia się przede wszystkim słodyczami i słonymi przekąskami; Zaniedbana zewnętrznie; Nie dba o higienę osobistą; Nie zawsze ubiera się adekwatnie do pory roku
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyłącznie problemy należące do sfery fizycznej i higieny osobistej (co najmniej 4 z wyżej wymienionych problemów)
R.1.3 w sferze kontaktów rodzinnych i społecznych: Izolacja środowiskowa; Relacje z bratem nie układają się dobrze; Unika kontaktu z innymi osobami; Nie ma przyjaciół i znajomych; Mieszka sama
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyłącznie problemy należące do sfery kontaktów rodzinnych i społecznych (co najmniej 4 z wyżej wymienionych problemów)
R.1.4 w sferze życia codziennego: W mieszkaniu panuje bałagan i nieprzyjemny zapach; Niesamodzielna w wykonywaniu obowiązków domowych; Nie potrafi gotować; Zalegała z opłatami za czynsz i prąd; Bierny sposób spędzania czasu wolnego/ w czasie wolnym ogląda tylko seriale; Utrata pracy; Ma trudności w załatwianiu spraw urzędowych
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyłącznie problemy należące do sfery życia codziennego (co najmniej 4 z wyżej wymienionych problemów)
Zapisane są mocne strony uczestniczki (niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod warunkiem
poprawności merytorycznej):
R.1.5 Z wykształcenia jest krawcową/ ma duże zdolności w zakresie szycia ręcznego/ chętnie uczestniczy w zajęciach z krawiectwa i rękodzieła; Lubi czytać, Pisze wiersze; Chciałaby nauczyć się obsługiwać komputer
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżel i zapisane są co najmniej 3 z wyżej wymienionych mocnych stron
R.1.6 Nie wymaga hospitalizacji od trzech lat; Przyjmuje zalecone leki; Jest pod stałą opieką lekarską; Chciałaby schudnąć
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są co najmniej 3 z wyżej wymienionych mocnych stron
R.1.7 Utrzymuje się z renty i przyznanych świadczeń; Jest uczestniczką środowiskowego domu samopomocy
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisana jest co najmniej 1 z wyżej wymienionych mocnych stron
R.2
Rezultat 2: Wykaz treningów/rodzajów aktywności kształtujących i rozwijających umiejętności Anny Kowalczyk
Zapisane są w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności interpersonalnych (niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod warunkiem poprawności merytorycznej):
R.2.1 proponowane treningi/ rodzaje aktywności: Komunikacji interpersonalnej/ nawiązywania/ podtrzymywania rozmowy; Aktywnego słuchania; Rozwiązywania konfliktów; Asertywności; Negocjacji; Współpracy w grupie; Wyrażania emocji; Tańce integracyjne; Gry i zabawy integracyjne (lub inne zgodne z kategorią umiejętności)
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane treningi/rodzaje aktywności są adekwatne do problemów i mocnych stron uczestniczki, kształtują i/lub rozwijają umiejętności interpersonalne oraz zapisanych jest 5 różnych
R.2.2 cele szczegółowe: Poprawa komunikacji; Wzrost umiejętności aktywnego słuchania; Zwiększenie odporności na sytuacje trudne/ stresowe; Nabycie umiejętności mówienia o swoich problemach/ potrzebach; Nabycie umiejętności wyrażania własnych emocji; Nabycie umiejętności asertywnego zachowania; Nabycie umiejętności negocjowania; Poprawa kontaktów społecznych; Wzrost motywacji do współpracy/ współdziałania; Wzrost samooceny/ wiary we własne możliwości; Poprawa samopoczucia/ ograniczenie lęku w sytuacjach społecznych (lub inne zgodne z rodzajem treningu/ aktywności i kategorią umiejętności) Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane cele są adekwatne do zaproponowanych treningów/ rodzajów aktywności, problemów i mocnych stron uczestniczki oraz dla każdego z pięciu treningów/ rodzajów aktywności zapisane są po 2 cele w tym minimum 1 inny ściśle związany z umiejętnościami interpersonalnymi
Zapisane są w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności funkcjonowania w codziennym życiu
(niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod warunkiem poprawności merytorycznej):
R.2.3 proponowane treningi/rodzaje aktywności: Trening higieniczny/ czystości/ mycia ciała (lub zapisane konkretne czynności związane z dbaniem o higienę ciała); Trening estetyczny/ dbałości o wygląd zewnętrzny/ dobierania ubrań do okoliczności; Trening kulinarny/ zajęcia kulinarne/ przygotowanie określonej potrawy; Trening umiejętności praktycznych/ obsługa sprzętów gospodarstwa domowego/ określonego sprzętu; Trening porządkowy/ nauka czynności porządkowych (lub zapisane konkretne czynności porządkowe); Trening ekonomiczny/ budżetowy/ gospodarowania pieniędzmi; Sporządzanie listy zakupów/ robienie zakupów; Wyjście do urzędu/ na pocztę/ do banku (lub inne zgodne z kategorią umiejętności)
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane treningi/rodzaje aktywności są adekwatne do problemów i mocnych stron uczestniczki, kształtują i/lub rozwijają umiejętności funkcjonowania w życiu codziennym oraz zapisanych jest 5 różnych
R.2.4 cele szczegółowe: Wzrost motywacji do wykonywania czynności higienicznych; Nabycie wiedzy o środkach czystości; Wzrost umiejętności/ samodzielności w zakresie higieny; Wzrost umiejętności doboru ubrań pod względem pory roku; Zwiększenie motywacji/ umiejętności dbania o wygląd zewnętrzny; Wzrost umiejętności samoobsługowych; Nabycie umiejętności samodzielnego przygotowywania posiłków/ wykonywania określonej potrawy; Nabycie wiedzy o zasadach zdrowego odżywiania/ produktach dietetycznych; Nabycie umiejętności zdrowego odżywiania/ stosowania diety niskokalorycznej; Nabycie umiejętności obsługi urządzeń gospodarstwa domowego/ kuchennych; Nabycie umiejętności porządkowych; Nabycie nawyków dbania o czystość/ porządek; Nabycie umiejętności gospodarowania pieniędzmi; Nabycie umiejętności stosownego zachowania się w miejscach publicznych; Nabycie umiejętności załatwiania spraw urzędowych (lub inne zgodne z rodzajem treningu/aktywności i kategorią umiejętności)
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane cele są adekwatne do zaproponowanych treningów/ rodzajów aktywności, problemów i mocnych stron uczestniczki oraz dla każdego z pięciu treningów/ rodzajów aktywności zapisane są po 2 cele, w tym minimum 1 inny ściśle związany z umiejętnościami funkcjonowania w życiu codziennym
Zapisane są w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności spędzania czasu wolnego (niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod warunkiem poprawności merytorycznej):
R.2.5 jproponowany trening/ rodzaj aktywności: Szycie ręczne ozdoby z filcu
R.2.6 pozostałe proponowane treningi/rodzaje aktywności: Wyjście do biblioteki/ biblioterapia/ czytanie książek; Poezjoterapia; Nauka obsługi komputera/ edytora tekstu/ nauka pisania wierszy na komputerze; Krawiectwo/ szycie określonego wyrobu; Wyjście na spacer/ wycieczkę/ siłownię plenerową/ nordic walking; Ćwiczenia ruchowe; Teatroterapia/ wyjście do teatru/ drama; Choreoterapia/ taniec; Muzykoterapia/ wyjście na koncert/ granie na prostym instrumencie/ śpiewanie; Gry i zabawy; Udział w imprezach okolicznościowych (lub inne zgodne z kategorią umiejętności)
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane treningi/ rodzaje aktywności są adekwatne do problemów i mocnych stron uczestniczki, kształtują i/lub rozwijają umiejętności spędzania czasu wolnego oraz zapisane są 4 różne
R.2.7 cele szczegółowe: Rozwój zainteresowań; Nabycie umiejętności w zakresie określonej techniki rękodzieła; Nabycie umiejętności korzystania z zasobów bibliotecznych; Nabycie umiejętności obsługi komputera/ edytora tekstu/ korzystania z Internetu; Wzrost umiejętności z zakresu kroju i szycia; Nabycie umiejętności korzystania z siłowni plenerowej; Wzrost motywacji do aktywnego spędzania czasu wolnego; Nabycie umiejętności korzystania z oferty instytucji kultury; Nabycie wiedzy o tańcach; Nabycie umiejętności tańca; Nabycie umiejętności gry na instrumencie/ śpiewu; Nabycie wiedzy o grach i zabawach; Nabycie umiejętności aktywnego uczestniczenia w grach i zabawach; Wzrost motywacji do udziału w zajęciach grupowych (lub inne zgodne z rodzajem treningu/ aktywności i kategorią umiejętności)
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane cele są adekwatne do zaproponowanych treningów/ rodzajów aktywności, problemów i mocnych stron uczestniczki, oraz dla każdego z pięciu treningów/ rodzajów aktywności zapisane są po 2 cele, w tym minimum 1 inny ściśle związany z umiejętnościami spędzania czasu wolnego
R.3
........
........

POBIERZ ROZWIĄZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawodów:



INNE ROZWIĄZANIA Z KWALIFIKACJI MED13