LOGOWANIE
- STRONA GŁÓWNA
- TWÓJ PAKIET PREMIUM
- TWOJE WYNIKI
- KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
- NAUKA ZDALNA
- GENERATOR TESTÓW
- ARCHIWUM ARKUSZY
- WSPÓŁPRACA
- KONTAKT
KWALIFIKACJA MED13 - STYCZEŃ 2023 - ROZWIĄZANIE ZADANIA NR 1
KOD ARKUSZA: MED.13-01-23.01-SG
Podziel się arkuszem z innymi i udostępnij go na Facebooku:
SKRÓCONA TREŚĆ ROZWIĄZANIA:
Rezultat 1: Diagnoza problemów i mocnych stron pani Anny Polańskiej
Zapisane są problemy uczestniczki (niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod warunkiem
W zakresie zdolności do samodzielnego wykonywania czynności życia codziennego: Rodzice spełniają wszystkie zachcianki uczestniczki; Rodzice nie wyznaczają obowiązków domowych; Rodzice wyręczają ją w czynnościach, które potrafiłaby wykonać sama; Domaga się pomocy personelu w wykonywaniu czynności samoobsługowych
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyżej wymienione problemy, co najmniej 2
R.1.2 W zakresie umiejętności interpersonalnych, w tym komunikowania się oraz współpracy w grupie: W relacjach koleżeńskich wykazuje postawę roszczeniową; Nie podejmuje się prac na rzecz grupy; Uczestnicy warsztatu niechętnie nawiązują z nią kontakty społeczne
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyżej wymienione problemy, co najmniej 2
R.1.3 W zakresie opanowania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia z uwzględnieniem sprawności psychofizycznej, stopnia dojrzałości społecznej i zawodowej oraz sfery emocjonalno-motywacyjnej: Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym; Ma przykurcz mięśni i ograniczoną ruchomość prawej ręki; Trudno jej pokonywać dłuższe odległości ze względu na wyprostne ustawienie kończyny dolnej prawej i stopę w ustawieniu szpotawym; Spastyczność kończyny górnej powoduje problemy z sięganiem i chwytaniem przedmiotów prawą ręką; Ma problem z precyzyjnym operowaniem narzędziami; Wykazuje niechęć do zajęć ruchowych; Szybko się męczy Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyżej wymienione problemy, co najmniej 4
Zapisane są mocne strony uczestniczki (niekoniecznie w identycznym brzmieniu, pod
R.1.4 Radzi sobie z wykonywaniem podstawowych czynności samoobsługowych; Chętnie ogląda kulinarne programy telewizyjne; Chętnie ogląda czasopisma kobiece dotyczące dbania o zdrowie i urodę; Na zajęcia regularnie przywożą ją rodzice; Porusza się samodzielnie w
pomieszczeniach
Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyłącznie mocne strony, co najmniej 4
R.1.5 Ukończyła naukę w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym; W szkole zdobyła umiejętność pisania, czytania i liczenia w podstawowym zakresie; Zdobyła wiedzę ogólną Kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli zapisane są wyżej wymienione mocne strony, co najmniej 2
R.1.6 Jest uczestniczką warsztatu terapii zajęciowej
R.2
Rezultat 2: Harmonogram treningów umiejętności z zakresu terapii zajęciowej dla pani Anny Polańskiej
Kryteria 2.1, 2.3, 2.5, 2.7 (cele szczegółowe) należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane cele są adekwatne do problemów i mocnych stron uczestniczki oraz są ściśle związane z kształtowaniem/rozwijaniem/podtrzymywaniem właściwych dla zajęć umiejętności i zainteresowań. W każdym dniu zajęć zaplanowane są 2 cele szczegółowe, w tym minimum 1 inny niż w pozostałe dni.
Kryteria 2.2, 2.4, 2.6, 2.8 (konkretne zajęcie/aktywność uczestniczki) należy uznać za spełnione, jeżeli wszystkie zapisane zajęcia/aktywności są możliwe do zrealizowania w budynku w czasie 90 min, są adekwatne do problemów i mocnych stron uczestniczki oraz kształtują/rozwijają/podtrzymują jej zainteresowania i umiejętności związane z treningiem. W każdym dniu zaplanowane/a jest inne konkretne zajęcie/inna konkretna aktywność uczestniczki umożliwiające/a osiągnięcie zaplanowanych celów.
W zakresie treningu ruchowego zapisane są (niekoniecznie w identycznym brzmieniu pod
R.2.1 cele szczegółowe: Wzrost motywacji do aktywności fizycznej/ćwiczeń fizycznych; Zdobycie umiejętności stosowania różnych form ruchowych; Rozwój motoryki ręki prawej; Poprawa funkcjonowania kończyny górnej prawej; Zwiększenie umiejętności chwytania i sięgania; Wzrost umiejętności precyzyjnego operowania przedmiotami; Wzrost ruchomości kończyny górnej; Wzrost kondycji fizycznej; Zwiększenie sprawności w zakresie chodzenia na dłuższe dystanse; Zmniejszenie męczliwości (lub inne zgodne z zakresem treningu)
R.2.2 konkretne zajęcie/aktywność uczestniczki: Gimnastyka ogólnousprawniająca; Ćwiczenia sprawności manualnej; Ćwiczenia z wykorzystaniem przyborów/urządzeń do rehabilitacji; Taniec; Improwizacje ruchowe; Gry i zabawy ruchowe; Ćwiczenia oddechowe (lub inne zgodne z zakresem treningu)
|W zakresie treningu umiejętności kulinarnych zapisane są (niekoniecznie w identycznym \
R.2.3 cele szczegółowe: Nabycie umiejętności: gotowania; pieczenia; wykonania określonej potrawy (lub zapisana konkretna nazwa potrawy); Nabycie/zwiększenie wiedzy o zasadach zdrowego odżywiania; Zwiększenie umiejętności planowania posiłków; Nabycie umiejętności: mycia; krojenia; obierania; tarcia produktów spożywczych; Nabycie umiejętności obsługi urządzenia kuchennego (lub zapisane konkretne urządzenie); Nabycie umiejętności mycia naczyń; Wzrost motywacji do rozwijania samodzielności w czynnościach kulinarnych; Wzmacnianie/nabycie postawy: zaradności; samodzielności; samowystarczalności; organizacji rytmu dnia (lub inne zgodne z zakresem treningu)
R.2.4 konkretne zajęcie/aktywność uczestniczki: Krojenie; siekanie; obieranie; mycie; tarcie określonych produktów spożywczych; Gotowanie; pieczenie; duszenie; gotowanie na parze; wykonanie określonej potrawy; Obsługa (lub wymienione etapy obsługi): kuchni; mikrofalówki; robota kuchennego; zmywarki (lub innych sprzętów gospodarstwa domowego); Nakrywanie do stołu; Mycie naczyń; Korzystanie z przepisów kulinarnych (lub inne zgodne z zakresem treningu)
\W zakresie treningu porządkowego zapisane są (niekoniecznie w identycznym brzmieniu pod \
R.2.5 cele szczegółowe: Nabycie umiejętności: sprzątania; czyszczenia; prania; prasowania; odkurzania; Nabycie umiejętności obsługi sprzętu domowego użytku; Nabycie umiejętności wykonywania czynności porządkowych/korzystania ze środków czystości; Nabycie nawyków dbania o estetykę otoczenia; Ukształtowanie potrzeb estetycznych; Wzrost motywacji do rozwijania samodzielności w czynnościach praktycznych/życia codziennego; Wzmacnianie/nabycie postawy: zaradności; samodzielności; samowystarczalności; organizacji rytmu dnia (lub inne zgodne z zakresem treningu)
R.2.6 konkretne zajęcie/aktywność uczestniczki: Obsługa (lub wymienione etapy obsługi): odkurzacza; pralki (lub innych sprzętów gospodarstwa domowego); Ścieranie kurzu; Mycie: podłóg; szafek; blatów; okien; Dobór środków czystości/detergentów; Segregowanie ubrań; Pranie; Prasowanie; Układanie ubrań; Segregowanie śmieci (lub inne zgodne z zakresem treningu)
\W zakresie treningu umiejętności społecznych zapisane są (niekoniecznie w identycznym \
R.2.7 cele szczegółowe: Nabycie umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych/interpersonalnych; Wzrost umiejętności komunikacji; Wzmocnienie identyfikacji z grupą; Wzrost motywacji do: udziału w życiu społeczności WTZ; pomocy innym uczestnikom grupy; aktywności/działania; Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie; Nabycie umiejętności przestrzegania zasad społecznych; Wzrost umiejętności kontrolowania własnych zachowań/emocji; Zniwelowanie postawy roszczeniowej; Wzrost poczucia bezpieczeństwa w sytuacjach społecznych (lub inne zgodne z zakresem treningu)
R.2.8 konkretne zajęcie/aktywność uczestniczki: Taniec integracyjny; Gry/zabawy towarzyskie (lub zapisany konkretny rodzaj/nazwa gry/zabawy); Gry/zabawy ruchowe zespołowe (lub zapisany konkretny rodzaj/nazwa gry/zabawy; Pantomima; Drama; Przedstawianie scenek teatralnych; Ćwiczenia rozmowy/komunikacji; Rozmowy komiksowe; Tworzenie łańcuchów zdarzeń (lub inne zgodne z zakresem treningu)
R.3
........
........