KWALIFIKACJA SPL2 - CZERWIEC 2018

PYTANIE NR 34.
Do kogo należy się zwrócić w pierwszej kolejności, składając reklamację w sprawie podróży pociągiem?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W przypadku składania reklamacji dotyczącej podróży pociągiem, pierwszym i najbardziej odpowiednim krokiem jest zwrócenie się bezpośrednio do przewoźnika kolejowego, który świadczył usługę. Przewoźnik kolejowy jest odpowiedzialny za jakość i warunki świadczenia usług transportowych, a zatem jest pierwszą instancją do rozpatrzenia ewentualnych reklamacji. Pozostałe opcje, takie jak Minister Infrastruktury i Budownictwa, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego czy Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zajmują się bardziej ogólnymi regulacjami lub nadzorem sektora, a nie bezpośrednimi reklamacjami klientów.



📡 Brak połączenia internetowego