KWALIFIKACJA TLO3 - STYCZEŃ 2017

PYTANIE NR 15.
Do wykrywania wad powierzchniowych elementów konstrukcji statku powietrznego najczęściej stosowana jest
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Defektoskopia barwna, znana również jako metoda penetracyjna, jest jedną z najczęściej stosowanych metod wykrywania wad powierzchniowych w elementach konstrukcji statków powietrznych. Polega ona na naniesieniu na powierzchnię badanego elementu specjalnego barwnika penetrującego, który wnika w ewentualne pęknięcia i inne wady. Następnie nadmiar barwnika jest usuwany, a na powierzchnię nakłada się wywoływacz, który sprawia, że barwnik zgromadzony w wadach staje się widoczny. Metoda ta jest skuteczna, stosunkowo prosta i nie wymaga skomplikowanego sprzętu, co czyni ją popularnym wyborem w przemyśle lotniczym. Inne metody, takie jak rentgenoskopia, próba nafta — kreda czy metoda ultradźwiękowa, również są stosowane, ale defektoskopia barwna jest najczęściej wybierana do wykrywania wad powierzchniowych.



📡 Brak połączenia internetowego