KWALIFIKACJA SPL1 - CZERWIEC 2015

PYTANIE NR 23.
Ile wynosi poziom obsługi klienta, jeżeli zapas uzupełniany był 10 razy w ciągu roku, a w ciągu dwóch ostatnich lat niedobór w cyklu uzupełniania zapasu wystąpił dwa razy?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Poziom obsługi klienta wynosi 90%, ponieważ zapas był uzupełniany 10 razy w ciągu roku, co oznacza, że cykl uzupełniania trwał średnio 36,5 dni (365 dni/10). W ciągu dwóch ostatnich lat niedobór wystąpił tylko dwa razy, co oznacza, że dostępność zapasu wynosiła 99,45% (730 dni - 2 dni niedoboru = 728 dni, 728 dni/36,5 dni = 19,95 cykli uzupełniania, 19,95 cykli uzupełniania/20 cykli = 99,45%). 90% to wynik odwrotny od 99,45%, co oznacza, że poziom obsługi klienta wynosił 90%.



📡 Brak połączenia internetowego