KWALIFIKACJA EKA4 - CZERWIEC 2023

PYTANIE NR 7.
Jeżeli slogan reklamowy zastosowany w reklamie produktu zwróci uwagę klienta, wzbudzi jego zainteresowanie, wywoła pragnienie posiadania i zmotywuje go do zakupu, to znaczy, że spełnia funkcje zgodne z etapami oddziaływania reklamy w modelu
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Model AIDA opisuje proces oddziaływania reklamy na konsumenta, który składa się z czterech etapów: Uwagi (Attention), Zainteresowania (Interest), Pragnienia (Desire) i Działania (Action). Opisane w pytaniu etapy zwrócenia uwagi klienta, wzbudzenia jego zainteresowania, wywołania pragnienia posiadania i zmotywowania go do zakupu, idealnie pasują do modelu AIDA. Pozostałe odpowiedzi: BATNA (najlepsza alternatywa dla negocjowanego porozumienia), BESSA i HOSSA (terminy z rynku kapitałowego) nie mają związku z opisanym procesem.



📡 Brak połączenia internetowego