KWALIFIKACJA PGF8 - CZERWIEC 2015

PYTANIE NR 15.
Klient agencji reklamowej chce zrealizować kampanię bazującą na kanale komunikacji internetowej, który charakteryzuje się najmniejszym spadkiem klikalności reklam. W oparciu o przedstawione na wykresie dane należy mu zaproponować reklamę
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Analizując wykres, można zauważyć, że w 2012 roku najwyższą klikalność miały newslettery (53%), a w 2014 roku spadła ona do 27%. Wyszukiwarki w 2012 roku miały klikalność na poziomie 52%, a w 2014 roku również 27%. Jednakże, biorąc pod uwagę spadek klikalności, wyszukiwarki i newslettery mają taki sam spadek, który wynosi 25 punktów procentowych. Portale internetowe i media społecznościowe mają większy spadek klikalności. W związku z tym, że klient chce zrealizować kampanię z najmniejszym spadkiem klikalności, należy mu zaproponować reklamę w wyszukiwarkach, ponieważ spadek klikalności jest najmniejszy w porównaniu do pozostałych kanałów komunikacji internetowej.



📡 Brak połączenia internetowego