KWALIFIKACJA TLO1 - CZERWIEC 2017

PYTANIE NR 10.
Kompensacji aerodynamicznej momentu zawiasowego steru wysokości nie wykonuje się za pomocą
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Kompensacja aerodynamiczna momentu zawiasowego steru wysokości odnosi się do metod zmniejszania siły potrzebnej do utrzymania steru wysokości w danej pozycji. Trymer jest urządzeniem służącym do zmiany położenia neutralnego steru, co umożliwia pilotowi utrzymanie pożądanej pozycji lotu bez ciągłego nacisku na ster. Nie jest to jednak metoda kompensacji aerodynamicznej momentu zawiasowego, lecz raczej sposób na zmniejszenie obciążenia pilota. Kompensacja rogowa i osiowa to metody bezpośrednio związane z aerodynamiką steru, natomiast fletner to urządzenie aerodynamiczne, które również może być używane do kompensacji. Zatem odpowiedź "trymera." jest poprawna, ponieważ trymer nie służy bezpośrednio do kompensacji aerodynamicznej momentu zawiasowego.



📡 Brak połączenia internetowego