KWALIFIKACJA SPO3 - STYCZEŃ 2016

PYTANIE NR 38.
Najbardziej odpowiednim sposobem aktywizacji dla 14-letniego podopiecznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, u którego występuje wzmożone napięcie mięśni palców dłoni i zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, jest
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
1. **Lepienie w glinie i zajęcia na pływalni**: - **Lepienie w glinie**: Jest to aktywność, która angażuje dłonie i palce, co może pomóc w redukcji wzmożonego napięcia mięśni palców dłoni. Dodatkowo, praca z gliną rozwija koordynację wzrokowo-ruchową. - **Zajęcia na pływalni**: Pływanie jest doskonałą formą terapii ruchowej, która może pomóc w rozluźnieniu mięśni oraz poprawie ogólnej koordynacji ruchowej. 2. **Słuchanie muzyki i wikliniarstwo**: - **Słuchanie muzyki**: Choć może być relaksujące, nie angażuje bezpośrednio mięśni dłoni ani nie poprawia koordynacji wzrokowo-ruchowej. - **Wikliniarstwo**: Może być trudne dla osoby z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzmożonym napięciem mięśni palców. 3. **Rozwiązywanie krzyżówek i dogoterapia**: - **Rozwiązywanie krzyżówek**: Nie angażuje fizycznie mięśni dłoni ani nie poprawia koordynacji wzrokowo-ruchowej. - **Dogoterapia**: Może być korzystna emocjonalnie, ale nie bezpośrednio wpływa na napięcie mięśni palców czy koordynację wzrokowo-ruchową. 4. **Układanie puzzli i biblioterapia reminiscencyjna**: - **Układanie puzzli**: Może być trudne dla osoby z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej. - **Biblioterapia reminiscencyjna**: Skupia się na wspomnieniach i nie angażuje fizycznie mięśni dłoni ani nie poprawia koordynacji wzrokowo-ruchowej. Podsumowując, najbardziej odpowiednią odpowiedzią jest "lepienie w glinie i zajęcia na pływalni", ponieważ obie te aktywności bezpośrednio wpływają na redukcję napięcia mięśniowego oraz poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.



📡 Brak połączenia internetowego