KWALIFIKACJA MOT6 - STYCZEŃ 2023

PYTANIE NR 29.
Jak należy postąpić w przypadku wystąpienia konieczności wydłużenia czasu naprawy samochodu w ASO, wynikającej z niedostarczenia przez hurtownię właściwej części do naprawy?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Poprawna odpowiedź wynika z obowiązujących zasad obsługi klienta oraz przepisów prawa konsumenckiego. W przypadku opóźnienia naprawy samochodu, wynikającego z niedostarczenia właściwej części przez hurtownię, serwis ma obowiązek poinformować klienta o przyczynie opóźnienia. Jest to zgodne z zasadami transparentności i uczciwości w relacjach z klientem. Pozostałe odpowiedzi są nieodpowiednie: zamówienie części w innej hurtowni może być opcją, ale nie jest to pierwsza czynność, którą należy wykonać; zamontowanie starej części bez wiedzy klienta jest nieetyczne i może prowadzić do problemów prawnych; odstawienie samochodu do innego serwisu bez zgody klienta również jest nieodpowiednie.



📡 Brak połączenia internetowego