KWALIFIKACJA SPL2 - STYCZEŃ 2014

PYTANIE NR 9.
Pasażer posiada bilet na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest opóźniony o 3 godziny w stosunku do rozkładowego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaoferował pasażerowi zwrotu kosztów, ani transportu alternatywnego. W związku z zaistniałą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 181/2011 z dn. 16 lutego 2011 r. dotyczącym praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 pasażer
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 181/2011, jeśli odjazd autobusu jest opóźniony o więcej niż 2 godziny dla tras o długości 250 km lub więcej, pasażer ma prawo do zwrotu 50% ceny biletu, jeśli przewoźnik nie zapewnił alternatywnego transportu lub zwrotu kosztów. W przedstawionej sytuacji odjazd jest opóźniony o 3 godziny, co spełnia kryteria dla zwrotu 50% ceny biletu.



📡 Brak połączenia internetowego