KWALIFIKACJA SPL2 - PAŹDZIERNIK 2016

PYTANIE NR 15.
Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Zgodnie z art. 205 B Ustawy Prawo lotnicze, skargę można złożyć nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Pasażer złożył reklamację 16 lipca, więc 30-dniowy termin mija 15 sierpnia, a zatem pierwszym możliwym dniem do złożenia skargi jest 16 sierpnia.



📡 Brak połączenia internetowego