KWALIFIKACJA MOT2 - STYCZEŃ 2024

PYTANIE NR 31.
Podczas diagnostyki silnika spalinowego z zapłonem iskrowym ZI stwierdzono falowanie obrotów podczas wciskania pedału hamulca. Prawdopodobną przyczyną jest usterka
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Falowanie obrotów silnika podczas wciskania pedału hamulca w samochodzie z silnikiem spalinowym z zapłonem iskrowym może być spowodowane problemem z serwomechanizmem wspomagania hamulców. Serwomechanizm wykorzystuje podciśnienie w kolektorze ssącym do zwiększenia siły nacisku na pedał hamulca, co ułatwia kierowcy hamowanie. Jeśli serwomechanizm jest uszkodzony lub nieszczelny, może to wpływać na działanie silnika, powodując falowanie obrotów podczas aktywacji hamulca. Pozostałe opcje, takie jak układ ABS, układ wtryskowy i sterowanie turbosprężarką, nie mają bezpośredniego wpływu na opisany problem.



📡 Brak połączenia internetowego