KWALIFIKACJA HGT9 - STYCZEŃ 2023

PYTANIE NR 27.
Telefoniczna rezerwacja noclegu, która nie wymaga pisemnego potwierdzenia ani dokonania wpłaty, to rezerwacja
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Rezerwacja niegwarantowana to taka, która nie wymaga od klienta dokonywania zaliczki ani wpłaty zabezpieczającej, a także nie jest potwierdzana w formie pisemnej. W przypadku rezerwacji niegwarantowanej, hotel ma prawo do odmowy zakwaterowania, jeśli klient nie pojawi się do określonej godziny, a pokój może zostać przydzielony innym gościom. Brak wymogu wpłaty zaliczki lub gwarancji finansowej jest kluczowym elementem odróżniającym rezerwację niegwarantowaną od gwarantowanej. Rezerwacja gwarantowana z kolei wymaga od klienta podjęcia działań, które zapewniają hotelowi pewność, że klient skorzysta z usługi, np. poprzez wpłatę zaliczki lub podanie danych karty kredytowej. Dlatego odpowiedź "niegwarantowana" jest tutaj poprawna.



📡 Brak połączenia internetowego